تولید و دوخت روزانه ماسک تا سقف ۴۰۰ عدد به همت کانون صاحب‌الزمان(عج) رشت

کانون فرهنگی هنری صاحب‌الزمان(عج) مسکن مهر رشت، در راستای مقابله با ویروس کرونا، روزانه تا سقف ۴۰۰ ماسک را به همت بیش از بیست تن از بانوان اعضای کانون دوخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «حسین موذن‌‍‌نژاد» در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت‌‌‌ کانون‌ فرهنگی هنری «صاحب‌الزمان» شهرک مسکن مهرشهر رشت در راستای مقابله با ویروس کرونا، گفت: با همکاری اعضای کانون‌، همراهی اهالی مسجد و پایگاه بسیج اقدامات متعددی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا انجام شدکه از جمله آنها می‌توان به ضدعفونی کردن محیط‌های پیرامون اشاره کرد.

 

 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری صاحب‌الزمان(عجل‌‌الله تعالی فرجه) ادامه داد: از جمله دیگر فعالیت‌های ما که با استقبال فراوانی نیز مواجه شده تولید ماسک است که به همت بیش از بیست نفر از بانوان انجام می‌شود؛ ماسک‌ها از سوی این بانوان به وسیله چرخ خیاطی دوخته می‌شود و سپس در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد تا بعد از ضدعفونی و بسته‌بندی، توزیع شود.

 

 

 

وی افزود: با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مضاعف مسایل بهداشتی، تهیه ملزوماتی مانند ماسک از مهمترین موارد بود، بنابراین همان‌طور که اشاره شد کانون فرهنگی هنری صاحب‌الزمان وارد میدان شد، البته در شروع کار روال اندکی کند بود اما به تدریج روند تهیه ماسک سرعت بیشتری یافت و برای مثال اخیرا به رقم تولید روزی ۴۰۰ ماسک می‌رسد که قطعا افزایش می‌یابد.

 

 

 

موذن‌نژاد گفت: علاوه بر آنچه یاد شد، چند دستگاه ضدعفونی کننده نیز در اختیار اعضا و فعالان مسجدی قرار گرفته تا محیط را گندزدایی کنند، در این راستا پمپ بنزین، بلوک‌های ساختمانی، پارک‌های مسکن مهر ضدعفونی شد.

 

 

 

وی اظهار کرد: طبیعتا تقویت همدلی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، می‌‌تواند نقش موثری در عبور از این بحران ایفا کند چراکه فعالیت اهالی مسجد و حضور در جامعه به منظور رفع مشکلات، رویکردی است که در تقویت سبک زندگی اسلامی موثر خواهد بود.

 

 

 

 

 

منبع: روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور

 

 

 

کد خبر 904672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha