۵۰ درصد جمعیت گیلان در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا پایش شدند

زارع از پایش و غربالگری ۵۰ درصد از جمعیت گیلان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (جمعه،۲۳ اسفند) ) در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا گیلان با حضور «ایرج حریرچی» نماینده ویژه وزیر بهداشت و ناظر بر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا با قدردانی از مجموعه کادر درمانی در خدمتگذاری به مردم از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: تا روز چهارم اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، حدود ۵۰ درصد از جمعیت گیلان پایش شدند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه درتلاشیم تا ۲۵ اسفند تمام جمعیت استان پایش شوند افزود: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا ویروس در استان ۵۰۰ تخت برای بیماران کرونایی درنظرگرفته شده بود که با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از همه ظرفیت‌ها، این تعداد به ۲ هزار تخت افزایش پیدا کرد.

 

وی با اشاره به خستگی کادر درمانی استان در این روزها بر ضرورت تقویت کادر درمانی تاکید کرد و خواستار اعزام پزشکان عمومی و متخصصان موردنیاز و نیز پرستار از استان‌های کمتر درگیر با این بیماری شد.

 

زارع با اشاره به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی گیلان اظهارداشت: گیلان از لحاظ زیرساخت‌های بهداشت و درمان و همچنین کادر درمانی از متوسط کشوری پایین‌تر است که در این شرایط بسیار محسوس است که با کمک دولت و ارسال تجهیزات، بیمارستان تازه‌ساخت تالش از هفته گذشته آغاز به پذیرش بیمار کرده و لنگرود نیز تا هفته آینده تحویل موقت می‌شود.

 

وی به اختصاص اعتبارهای موردنیاز و تامین نقدینگی از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه علوم پزشکی اشاره و بیان کرد: انتظار حمایت‌های بیشتری درخصوص ارسال تجهیزات موردنیاز از قبیل اقلام محافظت شخصی و نیز تخت های ICU و دستگاه ونتیلاتور ثابت داریم.

 

 

 

کد خبر 904657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha