تکمیل نیمی از ظرفیت تخت های بیمارستانی گلستان/ تأمین ۵۵ دستگاه ونتیلاتور با کمک خیرین گلستانی

حق شناس از تکمیل یک هزار تخت بیمارستانی در گلستان خبر داد و گفت: ظرفیت تخت های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ۲ هزار تخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز(جمعه 23 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تخت های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی در گلستان حدود 2 هزار تخت است که هم اکنون یک هزار تخت آن پُر شده است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: امروز در گنبدکاووس صنف طلافروشان برای تهیه 30 تخت آی سی یو 450 میلیون تومان کمک کردند، همچنین یکی از خیرین گنبدکاووس برای تأمین مخزن ساخت اکسیژن برای بیمارستان پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) کمک کرد.

 

وی بیان کرد: در طول 50 سال گذشته تنها 180 دستگاه ونتیلاتور در استان گلستان وجود داشته است اما در جلسه ای که در گرگان برگزار شد خیرین برای تأمین 55 دستگاه ونتیلاتور به ارزش حدود 7.5 میلیارد تومان وعده دادند که تاکنون تمام این 55 دستگاه تنفس مصنوعی خریداری و نصب شده است.

 

حق شناس یادآور شد: بعد از کمک 7.5 میلیاردی خیرین گلستانی برای خرید دستگاه ونتیلاتور، خیرین دیگر نیز برای کمک به بیماران تنفسی و مبتلا به کرونا داوطلب شدند و تاکنون بیش از 10 میلیارد تومان جمع آوری شده است.

 

استاندار گلستان اضافه کرد: تأمین دستگاه سی تی اسکن و دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان صحرایی ضروری است و ما این دستگاه ها را برای گلستان تأمین کردیم و اگر با شرایط خاصی مواجه شویم باز هم از ظرفیت خیرین کمک خواهیم گرفت.

 

وی با اشاره به کمبود ماسک در گلستان گفت: استان گلستان حدود دو میلیون جمعیت دارد و اگر تنها دو درصد جمعیت استان روزانه از ماسک استفاده کنند تمام 40 هزار ماسک به صورت روزانه مصرف می شود لذا هر چقدر هم ماسک تولید شود کفاف جمعیت گلستان را نمی دهد.

 

حق شناس تأکید کرد: اگر مردم نکات پیشگیرانه را در روزهای اخیر و ایام نوروز رعایت کنند، می توان به ریشه کنی این بیماری در سه هفته اخیر امیدوار بود اما اگر مردم رعایت نکنند کرونا تا اردیبهشت و خردادماه سال آینده همراه ما خواهد بود و زندگی همه را مختل می کند.

 

استاندار گلستان یادآور شد: در سال 97 به طور میانگین روزانه  23 نفر و در 11 ماهه امسال به طور میانگین روزانه 26 نفر در استان گلستان فوت کردند که میزان مرگ و میر در ماه جاری به 33 نفر رسیده است.

 

وی با بیان اینکه این آمار به معنای وضع مطلوب ما نیست، افزود: در اسفندماه میانگین فوتی در استان به هفت نفر افزایش پیدا کرده که براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان یک سوم آنها به طور قطعی به کرونا مبتلا هستند.

 

حق شناس با بیان اینکه باید شیوع کروناویروس قطع شود، یادآور شد: مردم باید خودقرنطینگی و بهداشت فردی را رعایت کنند، ویروس کرونا فقیر و غنی نمی شناسد و گریبان هر کسی را که رعایت نکند، می گیرد.

کد خبر 904647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha