آزمون های الهی بر اساس عملکردهای ماست/ در شرایط کنونی نیازمند تقوای زبان هستیم

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه آزمون های الهی استثنا ندارد، گفت: آزمون های الهی بر اساس عملکردهای ماست، ایمان که قوی تر شد، امتحان ها سخت تر و به همان نسبت درجاتمان بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «آیت الله ابوالقاسم یعقوبی» در آخرین نماز جمعه سال 98 که به خاطر شیوع کرونا خطبه ها به صورت مجازی ایراد شد، گفت: در قرآن موضوعی که بارها تکرار شده، ابتلای مومن است و از نگاه قرآن، انسان های مومن در زندگی باید آزمون هایی را پشت سر بگذارند و ابتلائاتی ببینند تا پخته شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهارکرد: این آزمون های الهی استثنا ندارد و هیچ کس نمی تواند بگوید من در این آزمون ها شرکت نمی کنم و همه باید در این آزمون ها شرکت کنیم و نمره قبولی بگیریم.

 

امام جمعه بجنورد با بیان این که امتحان های الهی دو گونه است، ادامه داد: گاهی با دادن نعمت امتحان می شویم و گاهی نعمتی از ما گرفته می شود و با گرفتن نعمت مورد آزمون قرار می گیریم و ما باید در زندگی به آن ها دقت داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: آزمون های الهی بر اساس عملکردهای ماست، ایمان که قوی تر شد، امتحان ها سخت تر و به همان نسبت درجات مان بیشتر می شود.

 

آیت الله یعقوبی افزود: اصل قانون و سنت الهی خداوند عالم این است که همه ما باید در یک آزمون بزرگ در دنیا زندگی کنیم و در این آزمون گاهی نعمتی را می دهد و گاه نعمتی را می گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خداوند گاهی با کار خیر و گاهی با کار شر ما را مورد سنجش قرار می دهد، اظهارکرد: ما خیر و شر خود را تشخیص نمی دهیم، گاهی چیزی را شر تشخیص می دهیم در حالی که خیر است، پس ما ظاهربین هستیم و این ها مسائلی است که ما باید مدنظر قرار داشته باشیم.

 

وی با بیان این که گاهی از شناخت خود غافل هستیم، اظهارکرد: با این آزمون ها می فهمیم در کجای کاریم و باورهایمان چقدر عمق پیدا کرده است، از سویی برای خودشناسی و از سوی دیگر برای این است که دیگران ما را بشناسند و در تعاملات اجتماعی سرمان کلاه نرود.

 

امام جمعه بجنورد با بیان این که با سختی ها آلودگی هایمان از بین می رود، افزود: در یک بیماری گاهی بیشتر به خدا توجه می کنیم، پس امتحان ها گاهی برای بیرون آمدن از غفلت است؛ گاهی در غفلت زندگی می کنیم و یک آزمون ما را از غفلت بیرون می آورد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این که ما ویروس کرونا را نمی شناختیم و نمی دانیم این ویروس از کجا آمد، اظهارکرد: احتمال نمی دهید گاهی گناهان جدید و مدرنی که ما در زندگی انجام دادیم مسبب این بیماری است؟ خدا می گوید غافل نشوید، این عالم صاحب دارد و مدیری در آن تدبیر می کند و بی حساب و کتاب نیست و نکته ای است که باید به آن توجه کرد.

 

وی با بیان این که به فلسفه و حکمت ابتلائات دقت کنیم و آن ها را به خدا نسبت ندهیم، افزود: فلسفه امتحان های ما به عملکردهای ما، بدی یا ثواب ما باز می گردد، بنابراین کمی به خود برگردیم که چه کردیم و گرفتاری ها را  به خدا نسبت ندهیم.

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به تقوا و فلسفه تقوا پرداخت و افزود: حق تقوا را ادا کنید زیرا ابعاد گوناگونی دارد، یکی از تقواها که باید در همه شرایط رعایت کنیم تقوای زبان است که نقش بیشتری در زندگی دینی ما ایفا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که در شرایط کنونی نیازمند تقوای زبان هستیم و فضای مجازی هم شامل این تقوا می شود، اضافه کرد: گاهی در شرایط کنونی کشور اخباری در فضای مجازی پخش می شود و برای فضای مجازی بیگانگان خوراک تهیه می کنند، این ها مانند کسانی هستند که تجهیزات به جبهه مخالف می دهند.

 

وی با بیان این که هر کس به جبهه دشمن کمک کند، خیانت کرده است، ادامه داد: تمام دنیا منتظر مطلب مخالفی هستند تا آن ها بگویند که مسئولان واقعیت را به دنیا نمی گویند؛ دلیلی برای کتمان نیست و باید آمار کسانی که از این بیماری سالم بیرون می آیند یا از دست می روند، اعلام شود و به مسئولان اعتماد پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که بی تقوایی در فضای مجازی زیاد است، اعلام کرد: مردم در مسئله کرونا و ویروس جدید نگاه شان به مقام های مربوط باشد و اخبار را از کانال های سالم دریافت کنند و به شایعات گوش ندهند.

 

امام جمعه بجنورد همچنین از همراهی مردم برای مقابله با این ویروس نیز قدردانی کرد و گفت: تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کننده و زنان خیاط ماسک های پارچه ای در استان تولید می کنند و از امروز با همت اوقاف، سپاه و بسیج کار جدیدی برای تولید اقلام بهداشتی آغاز می شود تا کمبودها در این خصوص جبران شود.

 

وی با بیان این که جمعه دیگر اولین جمعه سال 99 و سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) است، افزود: خواهش می کنم در خانه ها دعای توسل بخوانید و از باب الحوائج بخواهید گرهی که در کشورهای اسلامی ایجاد شده، باز شود.

 

وی با بیان این که مراسم چهارشنبه سوری ممنوع است و مخالف برگزاری آن هستیم، اعلام کرد: از مردم و جوانان می خواهیم در این شرایط گرفتاری دیگری به گرفتاری های کشور اضافه نکنند.

 

 

 

 

کد خبر 904627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha