گفت‌وگوی تلفنی رئیس قوه قضائیه با پدر پرستار شهید گیلانی/ قدردانی سفارت ایران از کمک ۲۳.۵ میلیون دلاری ژاپن

گفت‌وگوی تلفنی رئیس قوه قضائیه با پدر پرستار شهید گیلانی، موسوی: نیازی به پزشک آمریکایی نداریم، قدردانی سفارت ایران از کمک ۲۳.۵ میلیون دلاری ژاپن، متن کامل نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل درباره ضرورت لغو تحریم‌ها برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، گفت‌وگوی تلفنی رئیس قوه قضائیه با پدر پرستار شهید گیلانی، موسوی: نیازی به پزشک آمریکایی نداریم، قدردانی سفارت ایران از کمک ۲۳.۵ میلیون دلاری ژاپن، متن کامل نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل درباره ضرورت لغو تحریم‌ها از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه ۲۳ اسفند ماه است.

گفت‌وگوی تلفنی رئیس قوه قضائیه با پدر پرستار شهید گیلانی

در آستانه «روز شهید»، رییس قوه قضاییه در تماس تلفنی با پدر شهیده نرجس خانعلی‌زاده؛ ضمن عرض تسلیت به خانواده این مجاهد عرصه بهداشت و درمان کشور، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه، علو درجات و غفران الهی را مسئلت کرد.

نرجس خانعلی‌زاده، از «مدافعان سلامت» کادر پزشکی پرستاری کشور بود که پس از سه روز بستری بودن در بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در حین رسیدگی به بیماران، عصر روز ۶ اسفند ۱۳۹۸ در بیمارستان میلاد لاهیجان در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسید.

 

ویروس کرونا قبلا توسط مقامات بهداشتی آمریکا در این‌ کشور شناسایی شده است

«حمید بعیدی نژاد»، سفیر کشورمان در لندن در توئیتر خود نوشت: برخی از مقامات چینی با استناد به اعتراف این مقام رسمی آمریکایی در جریان نشست مجلس نمایندگان، اظهار می‌دارند که ویروس کووید-۱۹ قبلا توسط مقامات بهداشتی آمریکا در این‌کشور شناسایی شده است و لذا منشأ اصلی ویروس، چین نیست.

در ادامه آمده است: پمپئو نیز اخیرا کورونا را ویروس چینی معرفی کرده بود.

 

موسوی: بهترین و کارآمدترین کادر درمانی جهان را داریم/نیازی به پزشک آمریکایی نداریم

«سیدعباس موسوی» در توئیتی با تاکید براینکه نیازی به پزشک آمریکایی نداریم، گفت: بهترین، کارآمدترین و شجاع ترین کادر درمانی جهان را داریم. بهترین، کارآمدترین و شجاع ترین کادر درمانی جهان را داریم و نیازی به پزشک آمریکایی نداریم.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: بجای دلسوزی ریاکارانه و فخرفروشی مشمئز کننده تروریسم اقتصادی و درمانی را متوقف کنید تا دارو و تجهیزات پزشکی به کادر درمانی و مردم ایران برسد. ضمنا، مردم آمریکا را هم دریابید!

 

قدردانی سفارت ایران از کمک ۲۳.۵ میلیون دلاری ژاپن

سفارت ایران در ژاپن در توئیتی از کمک ۲۳.۵ میلیون دلاری دولت ژاپن به ایران برای مقابله با ویروس کرونا قدردانی و اعلام کرد: مبارزه همه جانبه با ویروس COVID-۱۹ نیازمند همبستگى جهانى است اقدام دوستانه دولت ژاپن در اعطاى ۲۳ و نیم میلیون دلار کمک هاى پزشکى و درمانى براى کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا به ایران شایسته تقدیر بوده و تشکر مى گردد./

 

قدردانی سفارت ایران از کمک ۲۳.۵ میلیون دلاری ژاپن

 

 

متن کامل نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل درباره ضرورت لغو تحریم‌ها

متن کامل نامه  محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد ضرورت لغو تحریم‌ها علیه ایران در شرایطی که ایران در حال مبارزه همه جانبه با ویروس کرونا است به این شرح است:

بسمه تعالی
جناب آقای انتونی گوترش
دبیرکل محترم سازمان ملل

این نامه را درباره موضوعی بسیار اضطراری برای شما می‌نویسم. همانگونه که مع الاسف جنابعالی--و تمامی همتایان اینجانب در سراسر دنیا—مستحضرید، همگی از شب گذشته به طور رسمی گرفتار یک همه گیری جهانی شده ایم. اکثر ما تحت تاثیر شیوع بیماری ویروسی به شدت واگیردار کووید-۱۹ قرار گرفته ایم و کشور من جزو کشور‌هایی است که تاکنون بیشترین ابتلای کرونا در آن‌ها گزارش شده است.

در شرایطی که این ویروس شهر‌ها و روستا‌های ما را به سرعت در می‌نوردد، ملت ما--بر خلاف دیگر ملت‌های مبتلا شده دنیا—از عواقب شدیدترین و گسترده‌ترین تروریسم اقتصادی تاریخ که به صورت غیرقانونی و فراسرزمینی از ماه می ۲۰۱۸ توسط دولت ایالات متحده در پی نقض تعهداتش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اعمال شده، رنج می‌برد.

اگرچه تجهیزات پزشکی، پزشکان، پرستاران، بهیاران و دیگر دست اندرکاران بهداشتی ما جزو بهترین‌ها در دنیا هستند، اما تلاش‌های ما در تشخیص و درمان بیماران و مبارزه با شیوع کرونا و در نهایت شکست این ویروس با مانع تروریسم اقتصادی دولت ایالات متحده مواجه شده است.

رژیم تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علاوه بر هدف گیری تجارت مشروع ما با دنیا، بر تمامی بخش‌های اقتصاد ایران تاثیر منفی گذاشته و این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا به مردم ما می‌گوید که "اگر می‌خواهند گرسنه نمانند" دولتشان می‌بایست تسلیم دستورات وقیحانه بیگانگان شود. اکنون همان مقام آمریکایی با بی شرمی تمام تا آنجا پیش رفته که علنا ارسال دارو برای مردم ایران را به گروگان خود گرفته و فروش دارو را به زیاده خواهی‌های غیرقانونی و نامربوط مشروط کرده است.

 

همه چیز را با مردم در میان بگذارید/هشدار نسبت به نزدیک‌شدن به نقطه برگشت‌ناپذیر

نماینده مردم تهران در نامه‌ای به رییس جمهور با انتقاد از اصرار به باز بودن ادارات و محاکم در شرایط شیوع کرونا خواستار مدیریت بحران متناسب با واقعیات و در میان گذاشتن همه چیز با مردم شد و نسبت به نزدیک شدن به نقطه برگشت ناپذیر هشدار داد.

در نامه «محمدرضا نجفی» به حسن روحانی که در اختیار ایسنا قرار گرفته و نسخه‌ای از آن نیز برای علی لاریجانی رییس مجلس و سعید نمکی وزیر بهداشت نیز ارسال شده، آمده است:

«به نام خدا
جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام واحترام؛
مجددا و موکدا به استحضار جنابعالی می‌رسانم که علی‌رغم  سیاست عادی نمایی در پیش گرفته شده، زبانه‌های بحران شعله‌ورتر می شود و ساعات طلایی مهار آن از کف می‌رود، اینجانب به هر کارشناسی که رجوع کرده‌ام، از توضیح چارچوب مدیریتی و رویکرد اصلی ما در کنترل این فاجعه عاجز مانده است.

اگر پیش فرض این است که در بازه زمانی یک تا دو ماه آینده به اوج بحران می‌رسیم و باید جهت حفظ منابع و توانمان شیوع را مهار و پرریسک‌ها را حفظ کنیم، یعنی چیزی شبیه آنچه چند کشور اروپایی مانند انگلستان و آلمان در پیش گرفته‌اند، چرا به مردم صریحا نمی‌گویید که خود را برای روزهای سخت مهیا کنند؟ و از آن مهمتر چرا نشانه‌ای از اقدامات کنترلی و آماده‌سازی برای آینده مشهود نیست و نظام مظلوم سلامت ایران، با چندین برابر ظرفیت خود مشغول جانفشانی و جانفرسایی است؟ اگر هم بنا به اظهار کارشناسان معتبر از جمله مدیران منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی، ما هم اکنون در اوج بحرانیم، پس این عادی نمایی و دوگانه گویی ناکارامد برای چیست؟ به چه دلیلی چون نمونه‌های دیگر به جای قرنطینه یا دست کم تعطیلی و ممنوعیت تردد، به باز بودن ادارات و محاکم اصرار دارید؟ چرا برخلاف تمام ممالک بحران زده، وضعیت واقعی و برنامه خود را برای مدیریت بحران با مردم به طور شفاف در میان نمی‌گذارید؟ آیا شما خود به جامعیت آماری که از مراجع رسمی در اختیار عموم قرار می‌گیرد اعتماد دارید؟ این آمار مبتلایان که سخنگوی محترم ستاد هر روز اعلام می‌کند، آمار تست‌های مثبت است، چندین برابر این آمار درگیر بیماری‌اند و به درستی در خانه مانده‌اند.

 

ترامپ درمورد حضور و رفتار نیروهای آمریکایی در منطقه بازنگری کند

«سید عباس موسوی» در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص مسئولیت حملات اخیر در عراق اظهار داشت: آمریکا نمی تواند عواقب حضور غیرقانونی خود در عراق و واکنش مردم آن کشور به ترور و کشتار فرماندهان و رزمندگان عراقی را با فرار به جلو بر عهده دیگران بگذارد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: آقای ترامپ بجای اقدامات خطرناک و اتهام زنی های بی پایه، حضور و رفتار نیروهایش را در منطقه مورد بازنگری اساسی قرار داده و از انتشار ویروس فرافکنی و اتهام زنی برای توجیه رفتار غیر منطقی و فرار از مسئولیت قویا اجتناب ورزد.

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بامداد امروز (جمعه 23 اسفند) در بیانیه ای ضمن تایید حمله حملات هوایی به عراق، تاکید کرد که این حملات هوایی پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله عراق را هدف قرار داده و در واکنش به حملات راکتی به اردوگاه التاجی در شمال بغداد انجام گرفته است.

 

حمله جنگنده‌ها به مناطق مرزی عراق و سوریه پس از آن صورت گرفت که پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد چهارشنبه شب گذشته هدف ۱۹ راکت کاتیوشا قرار گرفت.

 

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، در این حمله چهار نیروی آمریکایی و انگلیسی کشته و ۲۶ نظامی دیگر زخمی شدند./

 

کد خبر 904548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha