۲ بسته حمایتی دولت برای شاغلان فاقد درآمد ثابت/پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان بابت سختی کار پرستاران به وزارت بهداشت

۲۳ اسفند؛ آغاز جشنواره بهاره مجازی، ۲ بسته حمایتی دولت برای شاغلان فاقد درآمد ثابت، پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان بابت سختی کار پرستاران به وزارت بهداشت، رشد امسال شاخص بورس ۳۴۱ هزار واحد شد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز جمعه ۲۳ اسفندماه شبستان به شرح زیر است:

۲۳ اسفند؛ آغاز جشنواره بهاره مجازی/درخواست کاهش ۵۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده اقلام موجود در فروشگاه‌های اینترنتی

«علی رهبری» شب گذشته (پنجشنبه 22 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به ارائه توضیحاتی درباره برگزاری جشنواره بهاره مجازی پرداخت و با اشاره به برگزاری جشنواره بهاره امسال به طور مجازی از 23 اسفند گفت: شعار این جشنواره «همدلی مردم و اصناف» است و این جشنواره که با کمک بخش خصوصی راه اندازی شده است بستری مناسب برای خرید و فروش مجازی از سوی مصرف کنندگان و فروشندگان می‌باشد.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مردم برای کسب اطلاع از نحوه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره مجازی می‌توانند به پرتال اطلاعاتیbahar99.ir مراجعه کنند، گفت: با مراجعه به این پرتال می توانند از نحوه فروش، میزان تخفیف، نرخ نامه کالا‌ها و فهرست صنوف و فروشگاه‌هایی که با اجناس و کالاهایشان در این جشنواره حضور دارند مطلع شوند و اینترنت مصرفی مردم برای خرید از این جشنواره رایگان است.

 

وی با بیان اینکه تعطیلی نمایشگاه‌های این چنینی و همینطور شیوع بیماری کرونا، بسیاری از صنوف و کسب و کار‌ها را به تعطیلی و کسادی کشانده است، گفت: همواره جشنواره‌های بهاره در قالب نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا‌ها با تخفیف‌های مناسب در اختیار مردم قرار می‌گرفت که امسال به دلیل شیوع کرونا این نمایشگاه‌ها تعطیل شده است.

 

دارا بودن پروانه کسب، شرط حضور در فروشگاه‌های اینترنتی است

«قاسم نوده فراهانی» شب گذشته (پنجشنبه 22 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به برگزاری جشنواره بهاره امسال به صورت مجازی از 23 اسفند ماه بر این نکته اشاره داشت که  دارا بودن پروانه کسب، شرط حضور در فروشگاه‌های اینترنتی است و گفت: وجود پروانه کسب در موضوع فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند دلگرمی مصرف کننده در قبال مشکلاتی از قبیل، معیوب بودن احتمالی کالا یا دیر رسیدن کالا به دست مشتری باشد.

 

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه براساس قانون، صاحبان پروانه کسب، حق توزیع محصولی که خارج از محدوده قانونی باشد را ندارند به ارائه توضیحاتی درباره نرخ اقلام فروشگاه‌های اینترنتی پرداخت و گفت: مردم به قیمت‌ها آگاهند، تخفیف بر محصولات می‌تواند از مزیت‌های فروشگاه‌های اینترنتی باشد.

 

وی بر این نکته اشاره داشت که کسب و کار و اصناف همیشه حامی و پشتوانه نظام بوده اند و ادامه داد: اما امروز آنها دچار رکود شده اند و از همین رو از وزیر اقتصاد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بانک مرکزی درخواست کردیم به کمک اصناف بیایند، زیرا اصنافی که تعطیل هستند از کجا باید مالیات یا حقوق کارگرانش را بپردازند که در این میان، بانک مرکزی با به تعویق افتادن دیون اصناف برای سه ماه موافقت کرد، ولی از سازمان مالیاتی خبری نیست.

 

دولت ۲ بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد

«رضا عوض پور» شب گذشته (پنجشنبه 22 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اقداماتی که دولت در راستای حمایت از اقشار و مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا انجام داده است، گفت: دولت 2 بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد.

 

رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در توضیح بیشتر درباره این 2 بسته حمایتی دولت گفت: یکی بحث خرید اعتباری به گونه‌ای که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند یک تا 2 میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه در برآورد اولیه حدود 3 میلیون خانوار مشمول این طرح شناسایی شده اند، گفت: این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد است و پس از ثبت نام متقاضیان و استحقاق سنجی افراد به نوبت پرداخت می شود.

 

بسته حمایتی سازمان امور مالیاتی برای جبران خسارات ناشی از شیوع بیماری کرونا

«محمود علیزاده» شب گذشته (پنجشنبه 22 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به اقداماتی که از سوی سازمان امور مالیاتی برای حمایت از مشاغل کم درآمد و آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا صورت گرفته است، اشاره کرد و تهیه بسته ای پیشنهادی از سوی این سازمان خبر داد.

 

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور در توصیح درباره بسته حمایتی این سازمان گفت: با توجه به شرایط کنونی که متاثر از کرونا است بسته پیشنهادی سازمان امور مالیاتی را در نامه‌ای به ستاد مقابله با بحران کرونا ارائه کردیم که بخشی از آن تایید شده است.

 

وی در مورد موارد تایید شده بسته پیشنهادی سازمان امور مالیاتی به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: بخشی از موارد تاییدشده درباره بازپرداخت‌های مالیاتی صنوف از این قرار است که سررسید‌های پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که تا ۱۵ فروردین ماه بود به ۳۱ اردیبهشت ۹۹ موکول شد.

 

۲۰۰ میلیارد تومان بابت سختی کار پرستاران به وزارت بهداشت پرداخت شده‌است

کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای وزارت امور اقتصادی و دارایی از واریز ۱۵ میلیارد تومان در وجه اورژانس کشور و ۲۰۰ میلیارد تومان هم از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها بابت سختی کار پرستاران در وجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد. بنا به اعلام این کمیته مبلغ ۵۶۰ میلیارد تومان توسط معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور وزارت اقتصاد برای تأمین مالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته جاری پرداخت شده است.

همچنین کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای وزارت امور اقتصادی و دارایی از واریز مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در هفته جاری از سوی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور وزارت اقتصاد بابت خرید دارو در وجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

بنا به این گزارش همچنین مبلغ یک هزار میلیارد تومان بابت یک درصد طرح سلامت در وجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور پرداخت شده است.

همچنین بنا بر اعلام کمیته مذکور، با هماهنگی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صنعت بیمه کشور در روزهای آتی معادل ۴۵۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل نقدینگی و مقابله با ویروس کرونا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت خواهد کرد.

 

دستورالعمل ساعت کاری واحدهای صف و ستاد بانکها به صورت چرخشی و شیفت

با عنایت به بالا بودن شیوع و انتقال ویروس کرونا و به منظور ارائه خدمات مناسب بانکی با حفظ سلامت مشتریان و پرسنل بانکها بنا به تصمیمات مدیران و استفاده از ظرفیت دورکاری واحدهای صف و ستاد بانکها مقرر گردید تا اطلاع ثانوی واحدهای صف و ستاد بانکهای عضوشورای هماهنگی بصورت شیفتی وچرخشی با استفاده ازظرفیت دور کاری فعالیت نمایند.

 

رشد امسال شاخص بورس ۳۴۱ هزار واحد شد

از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۲۳۳ روز معاملاتی تعداد یک هزار و ۹۱میلیارد و ۲۱۳میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۸۹۶هزار و ۷۳۵میلیارد ریال در ۱۰۹میلیون و ۷۲۶هزار و ۸۹۱دفعه مورد در بورس اوراق بهادار معامله قرار گرفته است.

همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۷۰۸میلیارد و ۳۵میلیون سهم به ارزش ۲۳۳۳هزار و ۱۳۳میلیارد ریال در ۴۹میلیون و ۸۲۰هزار و ۹۴۰نوبت در بازار اول؛ ۳۵۱میلیارد و ۶۴۰میلیون سهم به ارزش ۲۱۳۴هزار و ۲۸۹میلیارد ریال در ۵۸میلیون و ۷۶۸هزار و ۷۷۹نوبت در بازار دوم؛ ۱۴۵میلیون و ۷۰۰هزار برگه به ارزش ۱۰۱هزار و ۴۶۸میلیارد ریال در ۳۲هزار و ۵۸۴نوبت در بازار بدهی، ۲۱۷میلیون و ۶۵هزار قرارداد به ارزش ۲۱۷۲میلیارد ریال در ۱۲۶هزار و ۷۰۶نوبت در بازار مشتقه و ۳۱میلیارد و ۱۷۵میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۳۲۵هزار و ۳۸۶میلیارد ریال در ۹۷۷هزار و ۱۶۵نوبت مورد معامله قرار گرفته است.

شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۱۷۸هزار و ۶۵۹ واحد آغاز کرده است، تاکنون با ۳۴۱هزار و ۸۶۷واحد رشد، معادل ۱۹۱.۳۵ درصد افزایش را به ثبت رسانده و به ارتفاع ۵۲۰هزار و ۵۲۶واحد رسیده است.  

شاخص بازار اول نیز در این مدت با رشد ۲۳۶هزار و ۸۶واحدی و شاخص بازار دوم با رشد ۷۵۰هزار و ۹۸۱واحدی به ترتیب ۱۷۶.۳۶ و ۲۱۷.۵۷درصد افزایش داشته‌اند.

 

کاهش ۳۵.۶ درصدی معاملات مسکن در ۱۱ ماهه ۹۸

اتاق بازرگانی تهران در گزارشی درباره وضعیت بازار معاملات مسکن شهر تهران در بهمن ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد : تعداد معاملات واحدهای مسکونی در ۱۱ ماهه ۱۳۹۸ برابر با ۷۳هزار و ۳۵۹ واحد بوده که از این تعداد  ۱۳هزار و ۲۶۴ واحد در بهمن ماه معامله شده است.

این آمار نشان می‌دهند که تعداد معاملات واحدهای مسکونی در این ماه نسبت به دی ماه ۲۴.۱ درصد و نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۷ ۴۲ درصد افزایش یافته است. با این حال مقایسه تعداد واحدهای مسکونی معامله شده شهر تهران در ۱۱ ماهه ۹۸ با مدت زمان مشابه سال قبل حکایت از کاهش ۳۵.۶ درصدی دارد.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران نیز در بهمن ماه برابر با ۱۴ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بوده است. میانگین این رقم در ۱۱ ماهه نخست امسال نیز به ۱۳ میلیون و ۱۰هزار تومان رسیده است.

میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در شهر تهران در بهمن ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن ۴.۳ درصد و نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۷ معادل ۴۴.۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین مقایسه قیمت هر متر واحد مسکونی در شهر تهران در یازده ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۶۳.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. قیمت اجاره بها در شهر تهران نیز در ماه مورد گزارش ۲۹.۴ درصد رشد داشته است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 904547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha