دست های دنیا برای ارائه الگویی مناسب در اداره جوامع خالی است

مشاور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر لزوم ارائه الگویی مناسب و برگرفته از نهج البلاغه در اداره جوامع گفت: دست های دنیا برای ارائه الگویی مناسب در این خصوص خالی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، منصور اعتصامی، مشاور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز (26آبان)در کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی از سلسله همایش های بین المللی امام علی (ع) گفت: متاسفانه جامعه تحصیل کرده ما از ابتدای تحصیلات با تفکرات اندیشمندان گذشته و اکنون غربی آشنا می شوند و هیچ گاه با نظر و سیره بزرگان دینی خودمان آشنا نمی شوند.


وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) به عنوان بزرگترین تولید کننده سرمایه اجتماعی در تاریخ بشر می باشد و بعد از ایشان حضرت علی (ع) این مکتب را ادامه داده اند که مهم ترین منبع آن نهج البلاغه می باشد.

 

مشاور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن انتقاد از نگاه به اندیشمندان غربی در همه مسائل گفت: ما به جای نگاه به غرب و شرق باید به درون خودمان بنگریم و به غدیر که از بزرگترین مولفه های مسلمانان و بخصوص شیعیان است به شکل علمی و دقیق بنگریم.


وی از این نوع نگاه با عنوان برگشت به خویشتن مان نام برد و افزود: دنیا نیازمند ارائه پیام هایی است که از این منابع ساطع می شود.


اعتصامی خاطرنشان کرد: ما باید با شناسایی پیام غدیر و همچنین تحقیق و نگارش جنبه های مختلف زندگی حضرت محمد (ص) و امیرالمومنین (ع) این مدل را به عنوان الگویی مناسب برای جایگزینی برای کشورهایی که در آنها بیداری اسلامی اتفاق افتاده است، ارائه دهیم.


وی در ادامه با اشاره به عدم استقبال اندیشمندان ایرانی و مسلمان در ارائه این مدل به جهان گفت: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه شکل گرفته و منطقه در معرض تحولی بزرگ است و ما نباید از الگو بودنمان و ارائه این الگو به دنیا خجالت بکشیم.


مشاور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: این اتفاقات همراه با جنبش وال استریت و دیگر جنبش های اروپایی اعتراف به ناتوانی شرق و غرب در ادراه جوامع است، ولی باید گفت که جنبش وال استریت با بیداری اسلامی بسیار متفاوت است.


وی در خصوص ابعاد جنبش های جدید در مغرب زمین خاطرنشان کرد: نکته مهم در این خصوص اعتراض مردم در این کشورها به وضعیت موجود است و آنها سرمایه داری را به ذات بحران زا می دانند و برای رهایی از این موقعیت دست به سمت جهان دراز کرده اند.


اعتصامی ادامه داد: دست جهان برای رفع این معضل خالی است ولی ما می توانیم با تاسی از نهج البلاغه الگویی مناسب ارائه دهیم و نباید این کتب بزرگ و شریف تا به این حد مهجور بماند.


پایان پیام/


 

کد خبر 84173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha