تبیین طرح تذکرلسانی،‌ نیازمند شاخص هایی متناسب با نیازفرهنگی استان ها

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: ‌برای تبیین فرهنگ امر به معروف و نهی از منکرو ترویج تذکر لسانی نیاز به شاخص هایی متناسب با نیاز فرهنگی استان ها داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد،‌ مهندس ابوطالب شفقت،‌ استاندار خراسان شمالی عصر امروز (26 آبان)‌ در همایش مشترک ستادهای امر به معروف و نهی از منکر این استان که در محل سالن شهید ما‍ژانی استانداری برگزار شد‌، این دو فریضه دینی را امری اجتماعی و تعالی بخش خواند.

 

وی افزود:‌ باید به جامعه یاد بدهیم که معروف پذیر و رها کننده منکر باشند.

 

وی با ابراز خرسندی از گزارش های ارائه شده توسط مسئولان دراین جلسه و اقدامات شایسته دراین راستا گفت: الحمدالله مردم استان ما در میدان عمل ترویج معروفات و زدودن منکرات قرار دارند.


نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: البته با واقعیت های جامعه صد در صد اسلامی فاصله داریم که لازم است با تلاش بیشتر این فاصله ها را کم کنیم.

 

شفقت، بخشی از این فاصله ها را مربوط به اثرپذیری استان ها از شاخص های فرهنگی کلی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از این شاخص ها ممکن است با نیاز های فرهنگی استان ها یکسان نباشد که لازم است شاخص های فرهنگی بومی دراین رابطه تعیین شود.

 

نایب رییس ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر خراسان شمالی با توجه به الهام پذیری کشورهای دیگر از جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف فرهنگی و مذهبی و نیز تأکید براین نکته که روح معنوی این الهام بخشی شکل گرفته، خواست تا با تبیین این ارزش ها این اثربخشی محکم تر شود.

 

شفقت،‌ اظهار امیدواری کرد؛ با تلاش و حرکت های اثرگذار و یکپارچگی اجرای این طرح در کشور، ایران اسلامی به عنوان الگوی جهانی الهام بخش شکل واقعی خود را پیدا کند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 84166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha