اگر روحانیت مجلس کم باشد مجلسی انقلابی نخواهیم داشت

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در موقعیت حساس کشور انتخابات مجلس باید به نحو احسن برگزار شود، گفت: اگر روحانیت مجلس کم باشد مجلسی انقلابی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار شبستان، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری امروز در گردهمایی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به اینکه اگر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و روحانیت مبارز در یک سال و نیم قبل با همفکری دوستان به تنظیم اصولی به عنوان اصولگرایی برخاسته اند به دلیل احساس مسئولیت و خطر بوده است گفت: امام خمینی (ره) همیشه توصیه به وحدت، همدلی و برادری داشته اند و در روزهای آخر عمرشان همه گروه ها را جمع کرده و توصیه به وحدت و برادری کرده اند و فرمودند: «دشمنی دشمنان برای جامعه اسلامی لازم است و موجب می شود که جامعه در برابر این مشکلات پیروز شوند».

 

وی با بیان اینکه باید در مسائل مشترک با یکدیگر وحدت داشت، افزود: در تمام دنیا برای مسائل سیاسی دور یکدیگر جمع می شوند تا به اهداف موردنظرشان دست یابند، در کشور ما نیز باید برای تحقق اهداف با یکدیگر وحدت و همدلی داشت.

 

وی به توصیه دیگر امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه نباید روحانیت  از مسائل سیاسی کناره گیری کند، اشاره کرد و گفت: برخی می گویند شما به تازگی وارد عرصه سیاست شده اید این در حالی است که من خودم یک رجل سیاسی هستم.

 

آیت الله مهدوی کنی با تاکید بر اینکه روحانیتی که انقلاب اسلامی را با کمک مردم به پیروزی رساند نمی تواند در حال حاضر کنار بنشیند و این یک اشتباه است که در مشروطه صورت گرفت و امتیاز امام خمینی (ره) این بود که برای پیروزی انقلاب اسلامی کنار نرفت و خود نیز در میدان بود.

 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره توصیه داشته اند که درخصوص مجلس و قوه قضاییه روحانیت باید فعالانه حضور داشته باشند، اذعان کرد: دلیل تاکید امام در حضور روحانیت یکی به جهت راهنمایی کردن مردم و حضور در مجلس شورای اسلامی بود چرا که اگر روحانیت مجلس کم باشد مجلسی انقلابی نخواهیم داشت.

 

آیت الله مهدوی کنی بر باشکوه برگزار شدن انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: در موقعیت حساس کشور اگر انتخابات به خوبی برگزار شود مشتی بر دهان دشمن خواهد بود ولی باید از برخی خرده گیری ها پرهیز کرد، چرا که نتیجه آن باعث سوءاستفاده دشمن می شود.

 

رییس مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: باید در کنار اختلاف سلیقه باید در برابر دشمن خارجی و داخلی متحد بود و با یکدیگر همدلی داشت زیرا رهبری نیز از خرده گیری ها خوشحال نیستند.

 

آیت الله مهدوی کنی با بیان اینکه نداشتن اتحاد و خرده گیری های زیاد موجب می شود که در انتخابات لیست های مختلف ارایه و آرا به حدنصاب نرسد، خاطرنشان کرد: این مساله را من از سر احساس مسئولیت می گویم که اختلاف در مورد برخی از مسائل جزئی را کنار بگذارید و انتخاباتی مردمی که مورد توصیه امام خمینی (ره) بوده است، برگزار کنیم.

 

آیت الله مهدوی کنی با تاکید بر راهیابی افراد صالح به مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجلس شورای اسلامی باید افرادی متخصص راه یابند، چرا که مجلس مکانی قانونگذار است که باید افرادی متخصص و پایبند به اصول انقلاب راه یابند و من به طور قاطع می گویم در صورت وحدت میان اصولگرایان دشمن نمی تواند هیچ غلطی بکند.

 

شایان ذکر است؛ گردهمایی جبهه متحد اصولگرایان امروز در مدرسه عالی شهید مطهری در حال برگزاری است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 84158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha