فرهنگ ولایت بهترین منبع برای تربیت نسل جوان است

امام جمعه فارسان گفت: فرهنگ ولایت و غدیر بهترین منبع برای تربیت و پرورش نسل جوان در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه فارسان، امروز (26آبان) در همایش مشترک ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد با فرماندهان حوزه‌های مقاومت این شهرستان، گفت: برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری‌های مستمر در برنامه‎های اعتقادی و فرهنگی در جذب مخاطبان به مساجد و پایگاه‌های مقاومت تاثیر بسزایی دارد.


وی بر ضرورت بصیرت‎افزایی جوانان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با جنگ نرم دشمن باید جوانان به سلاح بصیرت، علم و تقوا مجهز شوند تا در مواجهه با تهاجم فرهنگی تسلیم شبهات، خواسته‌ها و تهدیدهای دشمن نشوند.


حجت‌الاسلام پوراکبر تصریح کرد: علم، تقوا و بصیرت بهترین سلاح برای مقابله با جنگ نرم دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.


امام جمعه فارسان به برگزاری برنامه‌های اعتقادی و معنوی در مساجد اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامه‎های اعتقادی و معنوی در پایگاه‌های بسیج مساجد نشانه وحدت و همدلی ائمه جماعت، هیئت امنای مساجد و نیروهای مخلص و انقلابی بسیج است.


حجت‌الاسلام پوراکبر فرهنگ ولایت را بهترین منبع برای تربیت نسل جوان عنوان کرد و گفت: اولویت اصلی برنامه‌های اعتقادی و فرهنگی مساجد، تربیت نسل جوان بر اساس فرهنگ غدیر و ولایت است.


وی با اشاره به راهکارهای جذب جوانان و هدایت آنان به مساجد، افزود: نیاز‌سنجی و شناخت روحیات جوانان، توجه به آراستگی‌، نظافت و بهداشت مساجد، نقش مؤثر امام جماعت، اهتمام در پاسخگویی به شبهات فکری و دینی جوانان، ملال‌آور نبودن سخنرانی‌های و‌اعظان مساجد از مهم‌ترین این راهکارها محسوب می‎شود.


امام جمعه فارسان خاطرنشان کرد: مشارکت دادن جوانان در فعالیت‌های جمعی و گروهی، طولانی نکردن اقامه نمازهای جماعت از دیگر این راهکارها به‎شمار می‎رود.


پایان پیام/
 

کد خبر 84152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha