اسلام بدون ولایت عظمت پیدا نمی کند

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر پیامدهای زیان آور جدایی از فرهنگ غدیر گفت: اسلام بدون ولایت عظمت پیدا نمی کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله نوری همدانی امروز (26 آبان) در همایش غدیر و بیداری اسلامی گفت: یکی از موضوعات مهم در زندگی انسان ها مسئله رهبری است و پیامبر اسلام نیز از همان ابتدی تاسیس دین مبین اسلام به این مسئله توجه داشتند.


وی افزود: حضرت محمد (ص) در موقعیت ها و مکان های مختلف حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند و آخرین بار در روز عید غدیر بود که این معرفی در حضور دهها هزار نفر از مسلمانان صورت گرفت.


این مرجع تقلید ادامه داد: اما بعد از مدت کوتاهی در مسیر غدیر انحراف هایی پدید آمد و اولین قربانی آن نیز حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س) بودند.

 

وی با اشاره به خطبه ای از نهج البلاغه گفت: حضرت علی مردم را پنج دسته دانسته اند، در صفات ظالم، تابع، ساکت، بی تفاوت و گروهی که با وجود نصیحت های فراوان هیچ پیشرفتی نمی کنند.


وی با اشاره به ترفندهای خلفای آن زمان برای جعل احادیث ادامه داد: در کتاب الغدیر 500 هزار حدیث موجود است و خلفای آن دوران تلاش داشتند تا همه احادیث و روایات را تغییر دهند و خلفا در برابر اهل بیت (ع) دست به جعل احادیث زدند.


آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: همه این مسائل باعث شد انحراف از مسیر غدیر و پیدایش مکاتب باطل شد و آنها از نظر فرهنگی یک مسیر اختلافی از مذهب به نام مذهب ایجاد کردند که الآن هم وهابیت و سلفی ها در همین مسیر قرار دارند.


وی با اشاره به مراحل انتخاب جایگزین برای امام در نگاه اسلام گفت: پس از فوت پیامبر اسلام غدیری و ناب در صفحات کتب بود اما امام راحل توانست آن را به صحنه زندگی مردم بیاورد.


این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: راه اسلام راه روشنی است و امروز که با بیداری اسلامی روبرو ابتدا در کشورهای اسلامی و سپس در کشورهای اروپایی روبرو هستیم باید بدانیم که این حرکت ها در ابتدا از ملت ایران سرچشمه گرفته است.


وی تصریح کرد: اسلام بدون ولایت برقرار نمی شود و حاکمیت و عظمت پیدا نمی کند همانگونه که در عرصه تاریخ هم می بینیم که مسلمانان چگونه با جدایی از ولایت دوران اوج دین مبین اسلام را از دست داده اند.


آیت الله نوری همدانی در ادامه خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: ولایت مداران (همچون میثم تمارها و کمیل ها) در طول تاریخ تشیع با خون خود از این مفاهیم حمایت کرده اند و باید الگوی راه شما باشند.


وی ادامه داد: آنها با تاسیس مراکز حوزوی و جریان دادن بحث ها نگذاشتند این مکتب سست و یا خاموش شود چرا که ائمه (ع) افق روشنی در برابر چشم ولایت مداران ایجاد کردند و امام صادق (ع) نیز همیشه یاران خود را مجهز و مصمم می کردند تا در برابر طاغوت بایستند.


این مرجع تقلید با اظهار تاسف نسبت به عمل امیر قطر در افتتاح شهر ویژه اسرائیلی ها گفت: این اتفاق مصیبت بزرگی است و امام راحل نیز در بیانات خود تمام گرفتاری های جهان اسلام را از همین حاکمان که دست نشانده آمریکا و اسرائیل دانستند.


وی در ادامه با اشاره به جنبش های شکل گرفته در کشورهای غربی تصریح کرد: نظام سرمایه داری نظامی باطل است و مردم این کشورها این نظام را مایه تمام مشکلات می دانند ولی در این خصوص باید گفت که قیام مردم اروپا و آمریکا نیز در مسیر غدیر ارزیابی می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 84117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha