ولایت فقیه حاصل تفکر ناب غدیر است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه غدیر خلاصه مکتب وحی است، افزود: ولایت فقیه حاصل تفکر ناب غدیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، قهرمان رشید، استاندار خراسان جنوبی امروز(26آبان) در مراسم اختتامیه جشنواره قربان تا غدیر اظهار کرد: قربان و غدیر دو رویداد، واقعه تاریخی، تاریخ ساز، ماندگار و جاوید در عالم اسلام هستند.

 

وی با بیان اینکه غدیر خم عصاره خلقت و چکیده تمام ادیان الهی استف افزود: واقعه تاریخی و تاریخ ساز غدیر باید با استفاده از اشکال مختلف و ناب هنری تبیین شود.


وی ادامه داد: امروز جهان در آستانه یک تحول بزرگ است که به فطرت انسانی و ارزش های توحیدی برمی گردد و ایران باید از این فرصت برای معرفی حقیقت غدیر و اهل بیت(ع) به جهانیان استفاده کند.


وی تاکید کرد: نباید غدیر را منحصر به مذهب و ایدئولوژی خاصی بدانیم چون غدیر روز اکمال دین و نقطه کمال ادیان الهی است و همگان حق دارند از حقیقت اهل بیت(ع) برای رشد و بالندگی جوامع و ملت هایشان استفاده کنند.


استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه غدیر معرفی اندیشه وفرهنگ امامت است گفت: غدیر تنها یک بحث تاریخی و عقیدتی بی ارتباط با جامعه جهانی نیست بلکه غدیر و امامت و ولایت حلقه وصل تمام بندگان با پروردگار است.


رشید وجود امنیت را لازمه هر کاری دانست و افزود: این استان با دارا بودن 450 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان امن ترین استان کشور است.

 

وی اذعان کرد: اگر خروجی و برنامه ریزی اینگونه جشنواره ها در جهت اهداف انسانی و اسلامی الهی و تقویت بنیه های اسلامی مهمی همچون قربان و غدیر نقش نداشته باشد و اگر در توجه به ادیان مختلف کم اثر باشد به اهداف خود نائل نخواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: این جشنواره بسیار با مصما است بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی شود و ادامه داشته باشد که خروجی آن حداقل به بخشی از اهداف مقدس آن جان ببخشد و تبیین و تحقق درستی داشته باشد و بتواند در موضوعات و بخش های منحصر ی که دارد به این اهداف مقدس نائل شود و بتواند در اشکال ناب هنری تحقق یابد و در بحث تحقق ان از این ابعاد استفاده کند.


استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید تبیین درستی از واقعیت تاریخی غدیر داشته باشیم، تاکید کرد: رسالت انبیا و مجموعه ارزش های اسلامی و توحیدی را باید در این جشنواره متبلور شویم.

 

وی با بیان اینکه عده ای با کج سلیقگی ها و کج فکری ها غدیر را منحصر به شیعیان می دانند و ادیان الهی را در کانون بزرگ ولایت و امامت قرار نمی دهند، یادآور شد: خروجی اینگونه جشنواره ها باید تبیین و تحقق درست ارزش های اسلامی باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 84112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha