خط ولایت یگانه راه تقرب به خداست

آیت الله صافی گفت: خط ولایت یگانه راه تقرب به خداست، باید مراقب باشیم که در خط ولایت ائمه باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید در قم، امروز(26آبان) در دیدار با جمعی از اساتید شرکت کننده در همایش تحول در علوم انسانی تصریح کرد: همه در خط ولایت امیرالمومنین(ع) و هدایت های ائمه(ع) باشیم که این راه یگانه راه مستقیم به طرف قرب خداوند است.

 

وی با تاکید بر توجه اسلام به علم و تحقیق در کاینات اظهار داشت: در همه رشته های علمی و تحقیق در عالم عجایب که امروز توسعه و گسترش پیدا کرده نشانه هایی از خداوند قرار دارد.

 

این مرجع تقلید، افزود: کسانی که در این رشته ها و در شناسایی خواص عالم، عالم باشند به عظمت خالق این عالم پی می برند.

 

آیت الله صافی گلپایگانی، تاکید کرد: مردم باید خداشناسی خود را از طریق علوم مختلف تکمیل کنند، بشر همواره باید بر علوم خود بیفزاید.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم، ادامه داد: اسلام دینی است که مردم را به تفکر و تعقل دعوت می کند.

 

وی در ادامه بر ضرورت بهره گیری از هدایت های قرآنی تاکید کرد و گفت: ما هر چه کمبود داریم برای این است که آنگونه که باید هدایت های قرآنی نگرفته ایم و به آن عمل نمی کنیم.

 

این مرجع تقلید، با اشاره به اینکه حیات و مدنیت بشر براساس تعالیم قرآنی است، ابراز داشت: هر چه بیشتر با علوم قرآنی آشنا شویم برای ترقی جامعه و شخص ما موثر است.

 

آیت الله صافی گلپایگانی، تاکید کرد: تعلیم و تعلم مساله بزرگی در اسلام است و کسانی که استاد هستند باید اخلاق خود را در افراد منعکس کنند.

 

وی افزود: تعلم و تعلم شغل بزرگی است که ملائکه بال خودشان را زیر پای کسانی که طلب علم می کنند می گسترانند.

 

این مرجع تقلید، در بخش دیگری از سخنان خود رعایت حجاب زنان در جامعه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: امروز محتاج خواهرانی هستیم که در حفظ سنت های الهی نمونه باشند و حجاب اسلامی را رعایت کنند.

 

آیت الله صافی گلپایگانی، تصریح کرد: اختلاط زن و مرد و محرم و نامحرم باید ملاحظه شود و در این مسیر، خواهران باید استقامت کنند.

 

وی با بیان اینکه خانه داری افتخار است، گفت: کار زن در خانه افتخار است، بیشتر کارها ثواب آن را ندارد، نباید در این زمینه تحت تاثیر فرهنگ غرب و غرب گرایی باشیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 84103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha