اساس هنر میل به کمال جویی است

قائم مقام دفتر نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان، با اشاره به اینکه هنر ودیعه ای الهی در ذات انسان هاست، گفت: اساس هنر میل به کمال جویی و رسیدن به ذات اقدس الهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت الاسلام محمود صفی زاده، امروز (26 ابان) در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنر و ادبیات دینی پژوهشی در مجتمع فجر سنندچ گفت: هنر وسیله ای برای بیان عواطف و احساسات انسانی است و اساس هنر میل به کمال جویی و ذوق با درک اصول و زیبایی های ذاتی است.


وی با بیان اینکه بسیاری از محققان اصل و اساس هنر را در هنر دینی می دانند، تصریح کرد: هنرمندان کوشیده اند تا پیوند به منبع الهی بخصوص قرآن به خلاقیتی شگرف و ژرف برسند.


قائم مقام دفتر نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان، با بیان اینکه ابداعاتی که در قرآن امده برای آن است که انسان ها بدانند و تفکر کنند، اظهار داشت: اگر هنر، هنر متعالی و فاخر باشد به طور طبیعی از مفاهیم و ارزش های اسلامی باید استفاده کند زیرا ماندگاری هنر بر اساس فطرت انسانی است.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه نگاه دینی در هنر سبب ایجاد افق گسترده‏ای در برابر هنرمند می‏شود، گفت: پیامی که در قالب‌های هنری بیان می‌شود، به دلیل لطافتی که با خود دارد، موجب انتقال سریع پیام و محتوا به مخاطب می شود.

 

حجت الاسلام صفی زاده، اصل هنر خلاقیت است و هنر بدون خلاقیت معنی ندارد و هنر همیشه جنبه و ریشه دینی داشته است و اگر در مورد پیروان دینی مطالعه کنید می بینید که زیباترین چیزهایی که داشتند نثار دینشان کردند و عامه ترین خلاقیت ها در راه دینشان به کار گرفتند.


وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم هنر را ابزاری برای آشکار کردن زیبایی های تفکر دینی کنیم و هنر باید ابزاری باشد که هنرمند بتواند نگرش زیبای دین در آن نمایان کند.

 

قائم مقام دفتر نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان، ویژگی های هنر مورد توجه در دین اشاره کرد و افزود: هنر بر محور اخلاق حرکت می کند و استعدادها و توانایی های انسان را رشد می دهد و می توان این گونه نتیجه گرفت که هنر منبعث از دین به زندگی انسان جهت می دهد.


پایان پیام/
 

کد خبر 84088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha