جمع آوری بیش از 4 میلیارد زکات در بروجرد

امام جمعه بروجرد از جمع آوری بیش از چهار میلیارد و 450 میلیون ریال زکات طی سال جاری در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد امروز(26 آبان) در جلسه ستاد احیای زکات بروجرد گفت: زکات از جمله ارکان اساسی اسلام است که باید در جامعه احیا شود.

 

وی با بیان اینکه سرلوحه کار نظام اسلامی احیا فریضه های دینی از جمله زکات است، افزود: نهادهای فرهنگی به همراه مردم باید امر به معروف و نهی از منکر کرده و همگان را تشویق به پرداخت زکات کنند.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: در این راستا ستاد احیا زکات شهرستان بروجرد با محوریت فعالیت های فرهنگی و سیاستگذاری در بعد فرهنگ پرداخت زکات تشکیل شده است.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه ستاد احیا زکات شهرستان بروجرد در اجرای فعالیت های فرهنگی رتبه اول را در استان لرستان دارد، ادامه داد: امسال در بروجرد بیش از چهار میلیارد و 450 میلیون ریال زکات جمع آوری شده که از این مقدار 430میلیون ریال ریال آن زکات نقدی بوده است.

 

محمود تقویی، مسئول مشارکت های مردمی کمیته امداد بروجرد نیز در این جلسه گفت: امسال بیش از چهار هزار و 200 متر دیوار نویسی در تبلیغ پرداخت زکات و توزیع پنج هزار و 300کیسه جهت جمع آوری زکات به همراه سی دی و بروشورهای تبلیغی در روستاهای شهرستان انجام شده است.

 

وی افزود: در این راستا 140 رابط زکات آموزش دیده و تعدادی از روحانیون برای اشاعه فرهنگ زکات و بستر سازی جهت انجام این واجب الهی به روستاها اعزام شده است.

 

پایان پیام/  

کد خبر 84055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha