سوسنگرد، شهر عاشقان شهادت و پایتخت غیرت و مقاومت است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، در بیانیه ای از سوسنگرد به عنوان شهر عاشقان شهادت و پایتخت غیرت و مقاومت یاد و از حماسه آفرینی رزمندگان به ویژه مدافعان آذربایجانی آن تجلیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، همزمان با 26 آبان، با صدور بیانیه ای یاد و خاطره حماسه عظیم آزادسازی سوسنگرد و حماسه آفرینان پایتخت غیرت و مقاومت را گرامی داشت.


در این بیانیه با تجلیل از حماسه آفرینی و جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس، آمده است: دلیر مردانی که در سایه رهبری پیامبرگونه و بی نظیر امام خمینی(ره)، بزرگ ترین حماسه تاریخ معاصر را رقم زدند، نام بلندشان تا ابد بر تارک تاریخ ایران اسلامی خواهد درخشید و غبار فراموشی نخواهد گرفت.


این بیانیه با بیان اهمیت جبهه سوسنگرد افزوده است: سوسنگرد به لحاظ نظامی برای دشمن از اهمست فوق العاده برخوردار بود که با سقوط آن، سقوط اهواز نیز حتمی می شد.


در بیانیه این اداره کل با اشاره به نقش بی بدیل مردم آذربایجان در این حمسه ماندگار، تصریح شده است: به دنبال هجوم سراسری رژیم بعثی به حریم ایران اسلامی، اولین گروه جوانان غیرتمند و انقلابی آذربایجان به منظور دفاع از کشور امام زمان(عج) به فرماندهی سردار شهید نادر برپور راهی جبهه شده و با امکانات اندک، به دفاع از کشور در جبهه سوسنگرد پرداختند.


در این بیانیه همچنین آمده است: با توجه به اهمیت این شهر، رزمندگان آذربایجانی به فرماندهی سردار شهید علی تجلایی، با ایستادگی و جانفشانی خود حماسه ای کم نظیر آفریده و اجازه ندادند تا سوسنگرد به دست دشمن متجاوز بیفتد و از این رو بود که این شهر به شهر عاشقان شهادت شهرت یافت.


این بیانیه افزوده است: آنچه حماسه سوسنگرد را متمایز می کند، حضور گرم رهبر معظم انقلاب و شهید چمران در آن است و در این میان نباید نقش بی بدیل شهید محراب ایت الله مدنی(ره) امام جمعه محبوب تبریز، در حمایت از رزمندگان و حماسه آفرینان حصر سوسنگرد نادیده گرفته شود.


در بیانیه سالروز آزادسازی سوسنگرد، تاکید شده است: حماسه شکست حصر سوسنگرد، باید همچون حماسه فتح خرمشهر گرامی داشته شود زیرا رزمندگان اسلام با اقتدا به مولا و مقتدای آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با وجود محاصره این شهر، حسرت تصرف آن را تا ابد بر دل بدخواهان و دشمنان ایران اسلامی نهادند.


در این بیانیه ضمن گرامی داشت و تجلیل از مقام شامخ شهدا و حماسه آفرینان سوسنگرد، تصریح شده است: نام و یاد حماسه آفرینان پایتخت غیرت و مقاومت و شهدای عظیم الشان نادر برپور، مرتضی یاغچیان، حسین توانا، علیرضا خانی مهدوی، نیکنام و علی تجلایی و سایر شهدای گرانقدر را گرامی داشته و به روح بلند و آسمانی شان درود می فرستیم.
 

در پایان این بیانیه آمده است: مردم خطه پرشور آذربایجان که در طول سالیان دراز، پرچمدار مبارزه با هرگونه زیاده خواهی دشمنان و تجزیه طلبان بوده اند، اعلام می دارند که تا محقق کردن آرمان های امام خمینی(ره) پشت سر مقام معظم رهبری از پای نخواهند نشست با دنباله روی از شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی، تا پای جان برای دفاع از کیان مقدس ایران اسلامی آماده اند.


پایان پیام/

 

کد خبر 84048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha