هفتمین همایش میعادگاه شیرخوارگان حسینی در زنجان برگزار می شود

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان زنجان گفت: همزمان با اولین جمعه ماه محرم (11 آذر) هفتمین همایش میعادگاه شیرخوارگان حسینی در 70 نقطه استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، داود خدایی، مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) زنجان با تاکید بر تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) گفت: اگر واقعه عاشورا آن گونه که شایسته است تبیین نشود هیچ کس نمی تواند به اصل و ریشه قضایای کربلا پی ببرد.
 

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای برچیدن انحراف از اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، افزود: آن حضرت برای یاری رساندن به دین خدا، فرزندان و یاران باوفایش را فدای اسلام و قرآن کرد.
 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای برچیدن ظلم و تولد دوباره اسلام قیام کرد، خاطرنشان ساخت: واقعه کربلا و ماندگاری این روز بزرگ جز با خون حسین(ع) و طفل شیرخوارش میسر نبود.


خدایی اضافه کرد: به همین منظور امام حسین(ع) با کوچک ترین تشنه کربلا که بزرگ ترین سند مظلومیتش بود قدم به وادی کربلا گذاشت و شهادت آن طفل شیرخوار کاخ سلطنت شیطان را فرو ریخت.


مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با بیان اینکه امسال برای هفتمین سال متوالی همایش میعادگاه شیرخوارگان حسینی(ع) در 70 نقطه استان زنجان برگزار می شود، یادآور شد: این همایش با هدف به نمایش گذاشتن ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی واقعه عاشورا برگزار می شود.
 

این مقام مسئول بستر سازی برای رشد کمی و کیفی پرورش عواطف حسینی(ع) ایجاد وحدت فکر و انگیزه و فعال کردن گرایش های بالقوه تفکر حسین (ع) را از دیگر اهداف این همایش خواند.


خدایی در بخش دیگری از سخنان خود به آشنا کردن کودکان از دوران طفولیت با واقعه کربلا و شکل گیری شخصیتی آنان از دوران کودکی تاکید کرد و افزود: حضور مادران به همراه شیرخواران در زمان اجرای مراسم و بی تابی نوزادان، لحظه عطش علی اصغر(ع) و درخواست آب از سوی سید الشهدا(ع) برای طفل شیرخوارش تجلی گر مظلومیت امام حسین(ع) و خانواده اش است.
 

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان زنجان، این همایش در زنجان، ابهر، آب بر، ارمغانخانه، خرمدره، خدابنده، سلطانیه، ماهنشان، نیک پی و چندین روستای استان زنجان به صورت همزمان برگزار می شود.


مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ادامه داد: در این همایش از تجربیات و دستاوردهای سایر مجامع در استان های مختلف کشور، همفکری و همکاری مسئولان فرهنگی استان و فعالان هیئات مذهبی و صاحبان فکر و پژوهشگران عرصه تبلیغ فرهنگ عاشورایی نیز استفاده شده است.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 84034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha