حوزه های علمیه آذربایجان شرقی به 15 واحد رسید

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، بر ضرورت توسعه مدارس حوزوی در تبریز تاکید کرد و گفت: امسال تعداد حوزه های علمیه استان با افتتاح واحدهای جدید در نقاط مختلف استان به 15 واحد رسید.

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، بر ضرورت توسعه مدارس حوزوی در تبریز تاکید کرد و با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه آموزش علوم اسلامی در حوزه های علمیه استان، به خبرنگار شبستان در تبریز گفت: در سال های اخیر در زمینه توسعه حوزه های علمیه استان گام هایی برداشته شده و فزایش تعداد حوزه ها در نقاط مختلف استان مورد توجه است.


حجت الاسلام محمود لطیفی گفت: امسال تعداد حوزه های علمیه استان با افتتاح واحدهای جدید در نقاط مختلف استان به 15 واحد رسید.


لطیفی خاطرنشان کرد: امسال تعداد طلاب فراتر از 2 هزار نفر شده و بیش از 2 هزار و 200 طلبه از پایه یک تا 10 و درس خارج در استان تحصیل می کنند.


وی تاکید کرد: در تبریز نیز بیش از 500 طلبه در مدارس و نیز 150 طلبه در سفیران هدایت مشغول هستند و مرکز تخصصی حوزه نیز امسال سال سوم درس خود را آغاز کرده است.


وی ادامه داد: در شهر تبریز یک واحد سطح یک حوزوی وجود دارد که با توجه به جایگاه تبریز این واحد جوابگو نیست و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته راه اندازی دو تا سه واحد سطح یک در تبریز، پیش بینی شده و این تعداد نیز ضروری است.


مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در شهرهای دیگر استان کمبودی در این راستا وجود ندارد، ولی باید برای سال های آتی در این راستا برنامه ریزی کرد.


لطیفی بیان کرد: امروز نیز 55 نفر به لباس ابلاغ رسالت ملبس خواهند شد و روحانیان باید شکرگزار این توفیق باشند.


پایان پیام/
 

کد خبر 83987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha