استقبال کانون های مساجد آذربایجان شرقی از عید غدیر و هفته ولایت

مسابقه کتابخوانی نهج البلاغه راه روشن، 10مسابقه فرهنگی غدیر و ولایت، راه اندازی30کتابخانه باز،50 جشن غدیر، نمایشگاه کتاب، افتتاح کانون های جدید از برنامه های دهه ولایت کانون های مساجد آذربایجان شرقی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، با اجرای ده ها طرح و برنامه فرهنگی و دینی و برگزاری مراسم به استقبال عید غدیر و هفته ولایت رفتند.


مسابقه کتابخوانی نهج البلاغه «راه روشن»، اجرای 10 مسابقه فرهنگی غدیر و ولایت، راه اندازی 30 باب کتابخانه باز با اهدای تجهیزات کتاب و قفسه، برپایی 50 مراسم جشن غدیر و ولایت، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، افتتاح 5 باب کانون فرهنگی هنری جدید و صدور مجوز 27 باب از کانون های فرهنگی هنری جدید التاسیس از جمله برنامه های دهه ولایت کانون های مساجد آذربایجان شرقی به شمار می رفت.


بر اساس اس این گزارش، این برنامه ها، به منظور گرامیداشت این عید بزرگ و ترویج فرهنگ ولایت و امامت از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد و با همکاری دبیرخانه هماهنگی این کانون ها در آذربایجان شرقی به اجرا در آمد.


برگزاری مسابقه کتابخوانی نهج البلاغه با عنوان «راه روشن» یکی از برنامه های دهه امامت و ولایت بود که با همکاری موسسه قرآن و نهج البلاغه کشور و اجرای آزمون حضوری در سطح کانون های تبریز و شهرستان ها به همت و هماهنگی کانون ولایت مسجد باب الحوائج تبریز اجرا شدکه بیش از 30 باب از کانون ها در اجرای آن مشارکت کردند.


مسابقات کتابخوانی و مسابقه فرهنگی غدیر و ولایت نیز در سطح 10 باب از کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد استان به شکل محلی و شهرستانی، ایجاد و راه اندازی 30 باب کتابخانه باز در مساجد فعال استان، اهدای 30 مجموعه کتب عمومی و دینی به 30 باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد جدیدالتاسیس از دیگر برنا مه های دبیرخانه کانون های مساجد به همین مناسبت بود.

 

حداقل 50 مراسم عمومی و جشن غدیر در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری برگزار شد، که کانون های فرهنگی هنری شهید باکری، رهروان ولایت، قلم، امام حسین تبریز، نسیم رحمت ملکان، برهان بخش مولان کلیبر، کانون باقرالعلوم بناب از جمله این کانون ها بودند که با دعوت سخنرانان حوزه و دانشگاه و مسابقات حضوری و انجام برنامه های فرهنگی و تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری و عرصه های فرهنگی و خیرین مساجد و دانشجویان مسجدی به اجرای این مراسمات همت گماردند.


همچنین به همین مناسبت 5 باب از کانون های فرهنگی هنری جدیدالتأسیس به همراه جشن عید غدیر افتتاح و مجوز 27 باب از کانون های جدیدالتأسیس صادر شد.


نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی نیز به مدت 10 روز در منطقه اسکو و از سوی کانون فرهنگی هنری الهادی اسکو، تهیه احادیث غدیر و ولایت و ارسال به فعالان فرهنگی مساجد استان از طریق سامانه پیام کوتاه و برگزاری سه همایش تجلیل از دانشجویان مسجدی عضو کانون ها و کتابخانه های مساجد و تهیه و توزیع برشور های مرتبط در سطح کانون های مساجد استان، اجرای جشن و سرور در کانون هایی که نامشان الغدیر و یا امام علی(ع) است، تأسیس کانون تخصصی ولایت به مناسبت دهه ولایت، برگزاری همایش کشوری مسئولان طرح چهره به چهره در استان آذربایجان شرقی، شروع به کار و توزیع اقلام مرتبط با جشنواره منطقه ای «نرم افزار اصول عقاید» و همکاری فعال و موثر با ستاد شئون فرهنگی مذهبی استان از دیگر برنامه های این مناسبت بود که به همت کانون های فرهنگی هنری و با جلب مشارکت هیئت امنا و بسیج مقاومت مساجد و نیز با همایت و همکاری دبیرخانه هماهنگی کانوهای مساجد استان برگزار شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 83983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha