بیش از 2 هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی همدان اهدا شد

مدیر کتابخانه های عمومی همدان، از اهدای 2 هزار و 11 جلد کتاب در اجرای طرح "کتاب من" در 6 ماه نخست سال جاری به کتابخانه های عمومی این استان خبر داد.

فاضل عبادی، مدیر کتابخانه های عمومی همدان با گرامیداشت هفته کتاب با بیان اینکه این تعداد کتاب ها بر اساس نیاز اعضا به کتابخانه های عمومی همدان ارسال شده، به خبرنگار شبستان گفت: طرح کتاب من با هدف غنی سازی و تقویت کتابخانه ها اجرا شده است.

وی، با اشاره به اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی در همه کتابخانه ها استان نمایشگاه تازه های کتاب کودکان و نوجوانان به صورت مجزا برگزار می شود، افزود: مسابقه فرهنگی در شبکه کتابداران حرفه ای برای زنان خانه دار، دانشجویان و طلاب نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات اینترنتی با 50 درصد تخفیف در هفته کتاب در این استان ارایه می شود، اظهار داشت: تجلیل از خادمان مکتوب، ثبت نام رایگان از شهروندان و توزیع بیش از 10 هزار برگه ویزیت از دیگر برنامه ها هفته کتاب در همدان است.

مدیر کتابخانه های عمومی همدان گفت: عضویت در سایت کتابخانه حرفه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از راهکارهای مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

عبادی، با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه باید از سنین پایین در خانواده‏ها و مدارس آغاز شود، اظهار داشت: دستاوردهای مختلف علمی و فرهنگی امروز از نتایج فکر و اندیشه است.

وی، با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه ابزار خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، ابراز داشت: باید برای بلوغ فکری و فرهنگی در جامعه زمینه دسترسی به مطالب مفید، با ارزش، جامع و کامل فراهم شود.

مدیر کتابخانه های عمومی همدان افزود: تمام آیات و روایاتی که درباره تحصیل علم و دانش وارد شده‌ است همواره روایات مختلفی مبنی بر اینکه خداوند متعال انسان ها را به تفکر و تدبر در آفریده‌ها دعوت کرده است وجود دارد و از این رو مسلمانان موظف هستند که درباره طبیعت مطالعه تدبر و آن را به وجهی عقلانی تعبیر و تفسیر کنند.

عبادی اضافه کرد: رشد شاخص مطالعه مفید در جوامع بشری با شتاب حرکت در مسیر توسعه همه جانبه و پایدار نسبت مستقیم دارد.

وی، کتاب را یکی از مهمترین ابزار انتقال فرهنگ صحیح به نسل های جدید جامعه در طی قرون و اعصار گذشته و دنیای امروز دانست، و گفت:امروز جامعه ای که به مقوله فرهنگ کتابخوانی نگاه ویژه داشته باشد در حقیقت در مسیر رشد و بالندگی در عرصه های مختلف قرار گرفته است.


پایان پیام/ 

کد خبر 83973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha