برگزاری بیش از 200 گفتمان دینی در استان مرکزی

رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری 285 گفتمان دینی در نیمه دوم سال جاری در این استان خبرداد.

حجت الاسلام حسینعلی اکبر نیا، رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به انجام فعالیت های دینی و فرهنگی متعدد این اداره در سطح استان به خبرنگار شبستان در اراک گفت: برگزاری نشست های گفتمان دینی و تبلیغی از جمله فعالیت های فرهنگی این اداره کل است.


وی افزود: برگزاری نشست گفتمان دینی راهی برای گسترش فرهنگ دینی در بین افراد جامعه به ویژه نسل جوان است که در این راستا طی برنامه ریزی های انجام شده در نیمه دو سال جاری 285گفتمان دینی در مساجد، مدارس و مراکز آموزشی برگزار می شود.


حجت الاسلام اکبرنیا خاطرنشان کرد: این گفتمان های دینی ویژه دانش آموزان، دانشجویان و بانوان در مدارس، مساجد، دانشگاه ها و حوزه های علمیه برگزار می شود.


وی اجرای طرح شئونات فرهنگی را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: این طرح با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و همچنین مسئولان نهادهای فرهنگی و تاثیر گذار استان جهت برنامه ریزی برای اجرای برنامه های مختلف برگزار می شود.


رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی طرح بانوان فرهیخته، برگزاری گفتمان های خانواده، طرح ساماندهی مبلغات سنتی، اعزام مبلغ به مدارس سراسر استان، طرح ساماندهی مبلغات حوزوی و ساماندهی هئیت های مذهبی را از دیگر برنامه های این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ دینی در جامعه اعلام کرد.


وی با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، اضافه کرد: راه اندازی سامانه پیام کوتاه این اداره در راستای ارسال پیام های اخلاقی، اعتقادی، قرآنی و آموزشی به مخاطبان و حضور گسترده در فضای سایبری از دیگر فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این اداره کل است.


حجت الاسلام اکبرنیا تاسیس کتابخانه حوزه دینی در مرکز استان و شهرستان ها و همچنین در اختیار گذاشتن کتب با مباحث مختلف در حوزه دین از دیگر فعالیت های فرهنگی اداره تبلیغات است که در حال حاضر در هشت شهرستان دایر شده است.


پایان پیام/

کد خبر 83952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha