هشدار قطر نسبت به تاسیسات هسته ای امارات

قطر با هشدار نسبت به تاسیسات هسته ای «براکه» امارات، آن را تهدیدی برای امنیت منطقه ای دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، دولت قطر در پیامی به آژانس بین المللی انرژی هسته ای نسبت به تهدید خطرناک برای امنیت منطقه ای در خاورمیانه هشدار داد و منبع این خطر را تاسیسات هسته ای «براکه» در امارات عنوان کرد که درحال ساخت در این کشور است.

قطر در پیام خود تاکید کرد که هیچ همکاری بین المللی با کشورهای همسایه مرتبط با برنامه ریزی برای فاجعه ها، سلامت و بهداشت و حمایت از محیط زیست وجود ندارد؛ این مسئله تهدید خطرناکی برای ثبات منطقه به شمار می آید.

 

این پیام که «یوکیا آمانو» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای را خطاب قرار داده است، بر ایجاد چارچوب همکاری منطقه ای برای اطمینان از کارکرد امن انرژی هسته ای برای استقاده های غیرنظامی دعوت کرد.

در همین حال، پایگاه یورو نیوز با نقل بیانیه ای از امارات، اعلام کرد: انتظار می رود که تاسیسات هسته ای امارات کار خود را در سال 2020 میلادی آغاز کند و سومین تاریخ به تاخیر افتادن آغاز فعالسازی آن است.

 

«سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات در اظهارات مطبوعاتی پیشین خود گفته بود که آغاز فعایلت تاسیسات انرژی هسته ای امارات کمی به تاخیر می افتاد. وی علت این تاخیر را اعلام نکرده بود.

موسسه انرژی هسته ای امارات در جولای 2018 میلادی اعلام کرد: آغاز فعالسازی راکتور در انرژی هسته ای به نتیجه بازنگری این پروژه بستگی دارد

جولای 2018 سازمان بین المللی انرژی هسته ای اعلام کرده بود که یک تیم بازنگری زیر ساخت های هسته ای، مرحله سوم از بازنگری پروژه هسته ای امارات را تکمیل کرد.

این آژانس تاکید کرد: یک تیم پژوهشی، مناطقی را شناسایی کرده است که قبل از فعالسازی، کار بیشتری نیاز دارد و این مسئله به معنای آماده نبودن آن است.

کد خبر 774739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha