فعالیت فرهنگی ۶۰ مبلغ طرح آرامش بهاری در خراسان جنوبی آغاز شد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌ جنوبی گفت: در آستانه فرا رسیدن سال نو و اجرای طرح آرامش بهاری ۶۰ مبلغ بومی و اعزامی به امامزادگان و بقاع متبرکه استان اعزام شدند.

حجت الاسلام «اسماعیل مختاری» در حاشیه اعزام مبلغان طرح آرامش بهاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار داشت: طرح نوروزی آرامش بهاری در 55 امامزاده و بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می شود تا این اماکن مذهبی در فصل بهار، که زمانی برای ایرانگردی است ملجأ و مأمن مسافران نوروزی و مجاروان باشد.

 

وی بیان داشت: آرامش بهاری از 28 اسفند ماه شروع و تا 14 فرودین ماه ادامه خواهد داشت لذا رسالت سازمان اوقاف هم این است تا از این فرصت نهایت استفاده را برای تبیین و تبلیغ فرهنگ اسلامی ببرد.

 

وی با یادآوری اینکه در سازمان اوقاف معاونتی به نام تبلیغ وجود دارد که در تمام مراسمات دینی و مذهبی از طریق این معاونت اعزام مبلغ انجام می‌شود، تصریح کرد: رویکرد فعالیت مبلغین، انتقال مفاهیم دینی به مخاطبان است و سعی شده در اجرای هر برنامه مفاهیم دینی و مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی به وسیله هنر به مخاطب انتقال داده شود.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به همکاری مبلغان در اجرای طرح آرامش بهاری و برپایی خیمه‌های معرفت، افزود: در مجموع 60 مبلغ اعزامی از قم و مشهد و مبلغان بومی در این طرح مشارکت دارند که هرکدام متخصص چندرسانه‌ای، مشاور خانواده، مشاور ازدواج، مشاور مذهبی، مشاور تربیت فرزند و یا مشاور حفظ قرآن هستند.

 

وی تبلیغ نوین را یکی از راه‌‌های جذب حداکثری جوانان به دین و مفاهیم دینی دانست و تبیین کرد: وظیفه طلاب مبلغ به خاطر جنگ رسانه ای که در حال حاضر کشور با آن در حال مقابله است به مراتب خطیرتر و مهم‌تر از قبل شده است لذا طلاب و روحانیون باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه خدمات اوقاف در زمینه موقوفات و بقاع متبرکه گسترده است از مبلغین خواست نسبت به تشویق مردم برای مشارکت در امر ساخت و ساز امامزادگان تبلیغ کنند و گفت: مبلغین در این ایام نسبت به وقف و اثرات و خدمات آن و همچنین تبیین احکام وقف نیز اهتمام ورزند.

کد خبر 774712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha