ادامه معافیت های عراق از تحریم های ایران

تلاش و مذاکرات مقامات عراقی با آمریکایی ها به تمدید معافیت این کشور از تحریم های ایران منتج شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد عراق به مدت 90 روز دیگر از اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف شده است.

 

طبق ترجمه تسنیم، این مقام ارشد آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود در این خصوص به خبرنگار سی‌ان‌بی‌سی گفته است: «این معافیت به عراق کمک می‌کند که کمبودهای خود در حوزه انرژی را کاهش دهد؛ در عین حال ما همچنان با دوستان عراقی خود در خصوص ایران گفت‌و‌گو خواهیم کرد.»

 

دولت آمریکا در اواخر سال گذشته میلادی عراق را به‌مدت 90 روز از اجرای تحریم‌ها علیه ایران معاف کرده بود که این معافیت روز گذشته سه‌شنبه 19 مارس (28 اسفند) منقضی شد.

 

به گزارش شبستان، دولت جدید عراق از زمان آغاز کار خود به منظور عدم اعمال تحریم های ایران در حال مذاکره با آمریکا بوده و توانسته در این خصوص به موفقیت دست یابد.

 

مقامات این دولت بارها اعلام کرده اند که امکان پایان دادن به تبادلات انرژی با ایران را ندارند و از نظر انرژی به کشورمان وابسته هستند.

 

از سویی دیگر در سفر اخیر روحانی به این کسور تبادلات جدیدی در این خصوص به امضا رسید که عراق بدای اجرای آن ها نیازمند معافیت آمریکا است.

 

یادآور می شود، ایران و عراق سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان تبادلات تجاری دارند که علیرغم تحریم های آمریکا در تلاشند تا این میزان را به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسانند./

کد خبر 774680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha