آغاز دور جدید دوره گردی پمپئو علیه ایران

وزیر خارجه آمریکا از صبح امروز سفر دوره ای جدید خود علیه ایران را کلید زده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از صبح امروز وارد کویت شده تا سفر جدیدی به خاورمیانه را کلید بزند.

 

او پس از کویت راهی لبنان و سرزمین اشغالی خواهد شد و قرار است با هر که دیدار می کند در خصوص نفوذ ایران در منطقه مباحثی را مطرح کند.

 

این در حالی است که مقامات کشورمان از چندی پیش سفرهای خود به کشورهای همسایه را جدیت بخشیده اند و ظریف نیز راهی لبنان شد و دیدارهایی با مقامات این کشور داشت که به مذاق آمریکا خوش نیامده است.

 

از سویی دیگر وزیر خارجه آمریکا چندی پیش نیز چنین سفری به منطقه را انجام داد و در نتیجه آن نشست ورشو را برگزار کرد که به نتیجه ای علیه ایران نرسید.

 

پس از آن واشنگتن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را راهی کشورهای منطقه کرد تا به توطئه بیشتر علیه ایران بپردازد که آن هم نتیجه نداد و در نهایت وزیر خارجه آمریکا مجبور شد حضورا تلاش هلی خود در زمینه ایران هراسی در منطقه را کلید بزند.

 

در همین رابطه، صدای آمریکا در خبری مدعی شده که مایک پمپئو راهی خاورمیانه می‌شود و در سفر به لبنان، اسرائیل و کویت، با مقام‌های ارشد این کشورها درباره مسائل عمده دوجانبه و منطقه‌ای، از جمله ایران گفت‌وگو می‌کند.

 

این سفر تا شنبه سوم فروردین ادامه خواهد داشت. وزیر خارجه ایالات متحده ابتدا راهی بیروت شده و از آن‌جا به تل آویو و بعد کویت خواهد رفت.

 

وی در بیروت درباره مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و همچنین چالش‌های انسانی که مردم لبنان با آنها روبرو هستند با مقام‌های ارشد این کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

 

طبق ادعای صدای آمریکا پمپئو قرار است در سرزمین های اشغالی درباره مسائل منطقه‌ای، از جمله مقابله با نفوذ ایران، گفت‌وگو و بار دیگر بر تعهد آمریکا بر تامین امنیت اسرائیل تاکید کند./

کد خبر 774679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha