پاپ از پذیرش استعفای کاردینال فرانسوی امتناع کرد!

رهبر کاتولیک های جهان از پذیرش استعفای کاردینال فرانسوی که محکوم به پنهان کردن کودک آزاری یک کشیش در دوره اسقفی خود شده بود،امتناع کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «راشاتودی»، «پاپ فرانیسیس»،رهبر کاتولیک های جهان با وجود وعده هایی که برای پایان دادن به رسوایی های جنسی چندین دهه ای در کلیساهای کاتولیک داده بود از پذیرش استعفای «فیلیپ باربارین»،کاردینال فرانسوی که محکوم به پنهان کردن کودک آزاری یک کشیش در دوره اسقفی خود شده بود،امتناع کرد.

کاردینال باربارین در یک نشست خصوصی با پاپ پیشنهاد استعفای خود را مطرح کرد.

این پیشنهاد کمتر از دو هفته پس از آن مطرح شد که او به عنوان بالاتریم مقام کلیسا که به پنهان کردن موارد آزار جنسی محکوم شده است،شناخته شد.

پاپ فرانسیس با رد پیشنهاد استعفای کاردینال باربارین به او پیشنهاد داد که برای مدتی کنار بایستد و مسئولیت های خود را برای مدتی به شخص دیگری واگذار کند.

بسیاری از قربانی های کودک آزاری ،نسبت به تصمیم پاپ در امتناع از پذیرش استعفای این کاردینال فرانسوی،ابراز یاس و ناامیدی کرده اند.

دادگاه فرانسوی در حکم خود اعلام کرد که باربارین موظف بوده است تا گزارش «برنارد پرینات» را پس از آگاهی از ماجرای کودک آزاری او در دهه های 1970 و 1980 میلادی به مقامات فرانسوی گزارش بدهد.

پرینات که به آزار جنسی کودکان اعتراف کرده است،به اتهام خشونت های جنسی در سال 2020 میلادی محاکمه خواهد شد.

قربانی های آزار جنسی،پیش از این نیز نسبت به وعده های پاپ برای مقابله با این مسئله ابراز ناامیدی کرده بودند.

رهبر کاتولیک های جهان حدود سه هفته پیش ،کنفرانس واتیکان در مورد آزار جنسی کودکان را با این پیام که باید مقابله همه جانبه علیه این جنایت صورت بگیرد به اتمام رساند.

پاپ تاکید کرد که این جنایت باید به طور کلی از روی صفحه زمین پاک شود.

اما قربانی های آزارهای جنسی و حامیان آنها ابراز یاس و ناامیدی عمیق کرده و گفتندکه پاپ فرانسیس صرفا وعده های قدیمی خود را تکرار کرده و پیشنهادهای جدیدی برای مقابله با این مسئله،اعلام نکرده است.

آنها نسبت به عملی نشدن وعده های پاپ در این زمینه ابراز نگرانی کردند و حالا با این اقدام پاپ ثابت شد که نگرانی آنها بی دلیل نبوده است.

کد خبر 774675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha