در ایام نوروز نظارت بر بازار تعطیلی ندارد

دلق‌پوش گفت: در ایام نوروز ۹۸ نظارت بر بازار تعطیلی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت . به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، « فرهاد دلق‌پوش» (سه‌شنبه، ۲۸ اسفند) در آخرین جلسه سال ۹۷ کمیسیون نظارت مرکز گیلان که در محل اتاق اصناف برگزار شد، اظهارکرد: در ایام نوروز نظارت بر بازار تعطیلی ندارد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: همت و همراهی کلیه دستگاه‌های نظارتی برای آرامش و ساماندهی بازار ضروری است.

 

وی لازمه تعادل و نظم بازار را نظارت دانست و تصریح‌کرد: بازرسی‌های مشترک و تیمی به صورت شیفت‌بندی شده کاملا هوشمندانه به شکل محسوس و نامحسوس در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها با شدت و جدیت در ایام نوروز انجام می‌شود.

 

دلق‌پوش گفت: در بازرسی و کنترل بازار و امور اصناف در کنار رافت اسلامی، قاطعیت هم باید باشد تا وضعیت بازار نظام‌مند شود.

 

رییس کمیسیون نظارت مرکز گیلان با بیان‌اینکه بازار پشتیبان مسائل اجتماعی و اقتصادی در کشور است،افزود: دین و فرهنگ و بسیاری از آداب و رسوم از فضای بازار و کسبه ترویج و اشاعه می‌یابد و این مسئله حتی در خارج از کشور نیز به همین روال است.



 وی با توجه به حساسیت و تعدد ماموریت‌های اتاق‌های اصناف برلزوم افزایش بودجه اتاق‌های اصناف به صورت سراسری تاکید و افزود: در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌ها به بخش اصناف و رسیدگی امور بازار به ویژه در تخصیص بودجه اصناف باید اهتمام لازم انجام شود تا اتاق اصناف از ماموریت‌های نظارتی خود باز نماند.



 وی اظهارکرد: وحدت عملی بین روسای ادارات صمت شهرستان و روسای اتاق‌های اصناف باعث هم‌افزایی ویژه در کنترل بازار می‌شود و لازم است در سال آینده بر نظارت‌ها تکیه بیشتری صورت پذیرد چون انتظار مردم از بازار زیاد است و اتحادیه‌ها هم باید در این رابطه تلاش و همکاری  کنند.


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان وقوع برخی از تخلفات را عدم اطلاع از قوانین صنفی دانست و خاطرنشان‌کرد: آموزش و بازآموزی روسای اتحادیه‌ها و اصناف به صورت دسته‌بندی شده و با متدی کاربردی برای ارتقای سطح علمی اصناف ضروری است و باعث پیشگیری از بسیاری از تخلفات صنفی می‌شود و همچنین در سال آینده بر عملکرد مالی اتحادیه‌های ایران به صورت شفاف نظارت می‌شود.


دلق‌پوش در پایان ضمن ابراز امیدواری و توفیق در ایام نوروز و سال جدید در راستای تامین نیازهای مردم افزایش ساعات فعالیت و خدمات اصناف  در محدوده مرکز شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به گردشگرپذیری گیلان،انجام این کار نیاز به هماهنگی بیشتر شهرداری با اتاق اصناف و کسبه دارد که در کارگروه تخصصی بررسی می‌شود.



 گفتنی است، در ایام نوروزی در صورت مشاهده و بروز هرگونه تخلف صنفی شهروندان و مسافران می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ تخلفات صنفی را گزارش کنند.

کد خبر 774661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha