استراحت کافی رانندگان باعث می شود تا مشمول قانون نانوشته ۶۰ به ۳۰ نشوند

یکی از دلایلی که باعث می شود تا آمار تصادفات رانندگی بالا برود قانون نانوشته ۶۰ به ۳۰ است یعنی ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری پایانی مقصد اتفاق می افتد.

خبرگزاری شبستان، هادی دهقانی: ایام سال نو باعث می شود تا با آغاز تعطیلات اکثر مردم عازم سفر شوند، در گذشته بسیاری از مسافرت ها با اتوبوس و قطار صورت می گرفت اما با افزایش ماشین شخصی در بین مردم و راحت بودن مردم در استفاده از آن در سالهای اخیر باعث شده تا اکثر مسافرت ها با وسیله نقلیه شخصی صورت گیرد.

 

بالا رفتن استفاده از وسیله شخصی باعث شده تا سالهای اخیر در کنار افزایش سفرهای برون شهری با کشته های زیادی در جاده ها روبرو شویم و در کنار آن تعداد بالای افراد قطع عضو شده، ضایعه نخاعی و دارای مشکلات پزشکی نیز بر روی دست جامعه باقی بماند.

 

عامل انسانی در تصادفات از اصلی ترین عوامل حادثه است، انحراف به چپ، صحبت کردن با موبایل، عدم توجه به جلو و عدم رعایت سرعت مطمعنه از مهمترین این عوامل می باشد.

 

خستگی از مهمترین عوامل تصادفات به شمار می آید، که آنهم به دلیل عدم استراحت کافی در حین رانندگی است راننده باید هر ۲تا ۳ ساعت رانندگی یک ربع به استراحت بپردازد. ولی بسیاری از رانندگان در نزدیکی مقصد این کار را نمی کنند و به اصطلاح می خواهند تخت گاز تا پایان مسیر را بروند.

 

همین عجله در رسیدن به مقصد باعث شده تا شاهد ظهور یک قانون نانوشته جدید در حوزه تصادفات باشیم، که به آن ۶۰ به ۳۰ می گویند طبق این قانون ۶۰ درصد تصادفات رانندگی در نزدیکی مقصد و به صورت دقیق تر در ۳۰ کیلومتری مقصد اتفاق می دهد. که در یکی دو سال اخیر حتی شاهد این هستیم که بیشتر از ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری مقصد به وقوع پیوسته است.

 

کد خبر 774540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha