ادامه روند واردات با حجم بالا برای متعادل کردن بازار گوشت قرمز

دولت برای کنترل بازار شب عید گوشت قرمز تمهیداتی را درنظر گرفته است از جمله واردات با حجم بالا بوده است و بنا به گفته وزیر صنعت برای واردات گوشت، ثبت سفارش زیادی صورت گرفته و بانک مرکزی تامین ارز آن را در اولویت گذاشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، دولت در راستای تنظیم بازار شب عید اقدام به وادرات گوشت قرمز کرده است تا نوسانات قیمتی این کالا در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروز بیشتر از حد متعارف نباشد بر همین اساس روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست با مسئولان سازمان حمایت گفته است که «برای واردات گوشت، ثبت سفارش زیادی صورت گرفته و بانک مرکزی تامین ارز آن را در اولویت گذاشت و حتی واردات گوشت قرمز هم آغاز شده است.»
 

رسانه ملی به نقل از «رضا رحمانی» در این باره نوشته است: «هم اکنون هم توزیع گوشت وارداتی با ارز 4200 تومانی را داریم و هم این که با ارز نیمایی واردات آغاز شده که در قیمت عرضه گوشت تاثیر خواهد گذاشت البته با این واردات پر حجم، آثار کاهش قیمت، بیشتر نمایان می شود.»

 

بنا به گفته وزیر صمت وزارت جهاد از ذخایر راهبردی گوشت و مرغ، به توزیع اقدام کرد و در روزهای اخیر این توزیع را به نحو قابل توجهی افزایش داد.

 

این در حالی است که چندی پیش «عباس قبادی»، معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت نیز در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما از توزیع 10 هزار تن مرغ و 10 هزار تن گوشت در صنوف و میادین شهرداری از 22 اسفند ماه خبر داده بود. همچنین برای کنترل بازار و عدم سرایت افزایش قیمت ها به سال آینده وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید گوشت قرمز در سال 98 نیز برنامه ریزی هایی انجام داده است.

 

توسعه پرورش گاوهای دومنظوره (گوشتی و شیری)، ارائه تسهیلات، فراهم کردن بستر لازم برای افزایش جمعیت دام‌های سبک پربازده که اصلاح شده، چندقلوزا و دارای رشد بالا هستند و همچنین پایه‌گذاری ورود دام‌های پایه‌پروار به خصوص گوساله در نقاط مختلف کشور از جمله پروژه‌هایی است که معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید گوشت قرمز در سال ۹۸ پیش‌بینی کرده است. در این راستا در برنامه میان‌مدت تا افق ۱۴۰۰، تولید گوشت قرمز حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تن در کشور افزایش می‌یابد./

کد خبر 774533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha