آموزش های مهارتی منجر به اشتغال رسالت مهم فنی و حرفه ای است

اکرمی گفت: آموزش های مهارتی منجر به اشتغال رسالت مهم آموزش فنی و حرفه ای است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، بهروز اکرمی  (۲۷اسفند)‌ در دیدار با مدیرکل و شورای معاونین آموزش فنی و حرفه ای استان بر نقش محوری آموزشهای مهارتی در اشتغال زایی تاکید اشاره کرد و گفت: فنی و حرفه ای رسالت خطیری در این راستا دارد و باید گام های بلندی تری در زمینه آموزش های مهارتی بردارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ضمن تاکید بر طراحی فرایند تسهیل اشتغال مهارت آموختگان آموزش های فنی و حرفه ای بر لزوم طرح این موضوع در شورای اشتغال استان اشاره کرد و افزود: مهارت آموزان باید بتوانند بعد از فراگیری آموزش ها مشغول به فعالیت و ایجاد شغل برای خود و همچنین اشتغالزایی باشند.

 

این مقام مسئول بیان کرد: برای سال جدید می بایست نیازسنجی آموزشی هر شهرستان به صورت علمی انجام گرفته و پلن آموزش پنج و ده ساله اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بر مبنای آن طراحی و ارائه شود.

 

وی با تاکید بر اینکه، به منظور توانمدسازی اقشار مختلف و کاهش جرایم می بایست در سکونتگاههای غیر رسمی و روستاها با دید علمی ورود کرد، گفت: باید با آموزشهای اشتغال محور نسبت به کاهش بیکاری در این مناطق اهتمام ویژه داشت.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: هدف اصلی آموزشهای مهارتی ارتقا ظرفیتهای مغفول جامعه مخصوصا جوانان است که با فرهنگ سازی در میان دانش آموزان و دانشجویان و توجه به راه اندازی استارت آپ ها می توان این بخش مهم را فعال نمود.

 

در ادامه این دیدار مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز به ارائه گزارشی از  عملکرد این اداره کل  در سال 97 پرداخت و گفت: فنی و حرفه ای در سال جاری فعالیت های گسترده ای را در راستای آموزش به اقشار مختلف داشته است.

 

شاه محمدی افزود: با همت همکاران و استفاده بهینه از منابع موجود علی رقم وجود مشکلات فراوان در سال جاری بیش از سه میلیون و نهصد هزار ساعت آموزش مهارتی به هم استانی های عزیز ارائه گردیده است.

کد خبر 774494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha