راه اندازی معادن بهر آسمان جنوب کرمان زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را فراهم می کند

مسلم مروجی، گفت: جنوب کرمان دارای ظرفیت و پتانسیل های بالای معدنی است و در صورت راه اندازی معادن منطقه بهر آسمان زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر از مردم بومی منطقه فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، در آستانه سال نو، نشست خبری مسلم مروجی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان با اصحاب رسانه جنوب کرمان در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد.

« مسلم مروجی» رئیس سازمان صمت جنوب کرمان، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، گفت: خبرنگاران زبان گویا و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و از آنجا که با معیشت و زندگی مردم سر و کار دارند توانسته اند اعتماد مردم را کسب کنند.

مروجی، به اهداف اصلی راه اندازی سازمان صمت جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: این سازمان در راستای محرومیت زدایی،  کمک به توسعه منطقه جنوب کرمان  و خدمت رسانی به مردم راه اندازی شده است. 

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت جنوب کرمان، ابراز داشت: نگاه به  آمارها  در حوزه صنعت معدن و تجارت نیماینگر چابک سازی، تلاش مجموعه صنعت معدن و تجارت است.

وی، خاطرنشان کرد:  سازمان صمت جنوب کرمان جوان ترین در مجموعه سازمانی در کشور است و هفت شهرستان جنوبی با جمعیت  بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش قرار داده است.

مروجی، گفت: جنوب کرمان با بیش از ۴ و نیم تن محصولات کشاورزی به دلیل نبودن صنایع تبدیلی این منطقه محروم است.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با اشاره به تأسیس این سازمان در سال ۱۳۸۹،  اضافه کرد: در حوزه اکتشافات معدنی قبل از استقرار این سازمان ۲۰ پروانه و اکنون به  ۲۲۷ پروانه و حوزه  گواهی کشف و  صدور پروانه بهره برداری قبلا ۱۰ پروانه و اکنون قبلا ۱۱۰ پروانه افزایش یافته است.

وی، با بیان این مطلب که صنایع فراوری ارز آوری می کند، ادامه داد: در حوزه صنایع فراوری  قریب ۴۵ مجوز کارخانه فراوری صنایع معدنی صادر شده است.

مروجی، خاطرنشان کرد: مجوز قریب  ۷ کارخانه مس صادر شده است اکنون سه کارخانه  آماده بهره برداری است و قریب  ۲۰۰ نفر را تحت پوشش بیمه قرار می دهد.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان، تصریح کرد: با راه اندازی معادن در جنوب کرمان زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر از مردم بومی منطقه فراهم می شود.

با اشاره به صنایع معدنی، ابراز داشت: تاکنون کرومیت معادن جنوب کرمان  به دلیل نبود دستگاه های فراوری از طریق بندر عباس به شکل خام صادر می شود.

مروجی، با بیان این مطلب که صنایع فراوری منطقه را متحول می کند، افزود: به دلیل نبود دستگاه های فراوری، تاکنون مواد به شکل خام صادر می شد اما خوشبختانه با صدور مجوز بیش از ۱۴ کارخانه کنستانتره کرومیت صادر شده که ۲ کارخانه آماده بهره برداری است و با بهره برداری از این کارخانه ها کرومیت به شکل خام صادر نمی شود.

وی، با اشاره به پیشرفت ها و رشد عالی در حوزه صنعت، خاطرنشان کرد:  در حوزه صنعت به دنبال راه اندازی طرح های پایانه صنعتی و دانش بنیان هستیم.

مروجی، اظهار کرد: فاز اول پایانه صنعتی نیلی صنعت، آماده افتتاح است و ۲ فاز دیگر آن تا شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان، با اشاره به صدور مجوز کارخانه لاستیک، اظهار کرد: راه اندازی این کارخانه  با  اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومانی زمینه  اشتغال یک هزار نفر را فراهم می کند.

وی، در ادامه به راه اندازی کارخانه مس در منطقه محروم رمشک اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این کارخانه  بیش از ۱۵۵ نفر شاغل می شوند که به توسعه و امنیت این منطقه کمک شایانی می کند.

مروجی، با بیان این مطلب که در آستانه سال نو قرار داریم به هدف از طرح نظارتی و بازرسی نوروزی اشاره کرد و ابراز داشت: در راستای آشنایی مردم با حقوق خود و نیز  به منظور مدیریت کنترل قیمت ها و نظارت بر عرضه کالا در بازار راه اندازی شد. 

رئیس سازمان صمت، گفت: شهروندان جنوب کرمانی در صورت مشاهده تخلفات صنفی می توانند مراتب تخلفات را از طریق تلفن گویای ۱۲۴ به اطلاع بازرسان برسانند.

 

 

 

 

کد خبر 774491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha