مفقود شدن یک چوپان بر اثر سیل شب گذشته در مانه و سملقان

فرماندار شهرستان مانه و سملقان گفت: یک نفر چوپان از استان گلستان در منطقه چشمه قربان شادی بخش مرکزی مانه و سملقان بر اثر سیل و طوفان شب گذشته همچنان مفقود است.

 محمود رضا معموری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آشخانه اظهارداشت: برای تعدادی از چوپان ها و دام هایشان که در طوفان و بارندگی دچار مشکل شده بودند تیم های امداد نجات اعزام و با کمک های محلی  امداد رسانی انجام و همچنان ادامه دارد.

 

 

وی افزود: تعدادی دام نیز در اثر سیل تلف شده اند که آمار دقیق آن در حال بررسی است و خساراتی هم به دام، مزارع، ابنیه راه وارد شده  که آن نیز در حال حاضر در حال بررسی می باشد.

 

 

فرماندار مانه و سملقان بیان کرد: در منطقه یموق و کهنه جلگه نیز تعداد ۲۰ دستگاه خودرو در سیلاب گیر کرده بودند که با کمک هلال احمر و مردم از سیلاب نجات پیدا کردند.

 

 

وی گفت: همچنین در بخش مانه رودخانه های سرشاخه اترک و شاخه اصلی اترک دچار سیلاب شده و برخی نقاط که فاقد پل برای عبور از محل تلاقی جاده و مسیر بوده است.

 

 

معموری ادامه داد: همچنین شب گذشته روستاهای بخش شیرین سو مانه به علت سیلاب و تخریب شبکه برق دچار قطعی برق شدند که به علت سیلابی بودن مسیر های مواصلاتی خدمات رسانی را دچار مشکل کرده بود که هم اکنون تیم های فوریت برق در حال اقدام هستند.

 

 

وی با بیان اینکه همه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان از ظهر روز گذشته به صورت آماده باش و در حال خدمات رسانی هستند؛ گفت: به محض بررسی و جمع بندی میزان خسارت های ناشی از سیل مجددا اعلام خواهد شد.

 

 

فرماندار مانه و سملقان همچنین از دامداران خواست تا زمان مساعد شدن هوا خصوصا امشب بیرون از منزل نباشند و از رفت و آمد های غیر ضروری در محورهای فرعی جلوگیری کنند و قبل از حرکت از وضعیت جاده ای و آب و هوایی اطلاع پیدا کنند.

کد خبر 774490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha