رویکرد آموزشی حوزه هنری برای تئاتر در سال جدید

رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: حوزه هنری استان در سال جدید تلاش بر پیشبرد تئاتر به سوی آموزش و توانمندسازی عوامل تئاتر خواهد داشت.

«مهدی احمدی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان پیرامون وضعیت حال حاضر تئاتر استان اصفهان اظهار داشت:  باید گفت وضعیت تئاتر استان اصفهان نسبت به سالهای گذشته بهتر شده است اما در مجموع متاسفانه تئاتر استان اصفهان حال و روز خوشی ندارد.

 

رئیس حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: گروه‌های تئاتر برای تامین هزینه‌های خود یا باید از طریق فروش بلیط کسب درآمد کنند و یا از سوی دستگاهی حمایت شوند که متاسفانه میزان مخاطبان تئاتر در استان اصفهان آنگونه که باید باشد و بتواند هزینه های یک گروه را تامین کند نیست و از سوی دیگر با توجه به تعدد گروه‌های تئاتر و نمایشنامه‌ها امکان حمایت از سوی دستگاه ها وجود ندارد.

 

وی با اشاره به حمایت‌های دستگاه‌های مختلف از تئاتر و گروه‌های تئاتر بیان کرد: به این ترتیب دستگاه‌هایی نظیر حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد ناچارند به طور جانبی از گروه‌های تئاتر حمایت کنند و به عنوان مثال در تامین فضای تمرین، سالن اجرا، تبلیغات وغیره، جامعه تئاتر استان را یاری کنند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم جذابیت و پرمحتوا بودن تئاتر افزود: در گذشته تئاترهایی که اجرا می شد هر کدام، حداقل یک ماه روی صحنه بود حتی گاهی برخی تئاترها تا ۶ ماه هم اجرا می‌شدند اما اکنون بیشترین مدتی که یک تئاتر روی صحنه اجرا شد یک ماه بود در واقع باید تئاتر ها آنقدر جذاب و دارای محتوا باشند که مخاطب را مجاب کنند برای تماشای این تئاتر هزینه کرده و پای آن بنشیند.

 

احمدی‌فر پیرامون رویکرد حوزه هنری استان اصفهان در زمینه تئاتر در سال ۹۸ توضیح داد: پیش از این حمایت مالی مختصری هم از گروه‌ها به عمل می‌آمد اما با توجه به اوضاع تخصیص بودجه‌ها بعید است این حمایت مالی در سال‌های بعد ادامه پیدا کند اما حمایت‌های جانبی و پشتیبانی به قوت خود باقی خواهد بود، همچنین مهمترین رویکرد حوزه هنری استان اصفهان در سال جدید پیشبرد و توانمندسازی تئاتر استان اصفهان به وسیله آموزش برای کلیه عواملی که در اجرای یک نمایش دست دارند، خواهد بود./

 

 

کد خبر 774487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha