احتکار، گرانفروشی و کم فروشی در بازار اسلامی معنایی ندارد

کرمی رعایت انصاف، اخلاق و مردم داری توسط کسبه را خواستار شد و گفت: در بازار اسلامی احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و تبلیغات غیر واقعی معنایی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مهرداد کرمی در نشست کمیته فرعی نظارت بر کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برخی اصناف و بازاریان غیر منصف و گران فروش که بدون توجه به مصوبات ستاد تنظیم بازار استان اقدام به گران فروشی، احتکار و یا کم فروشی کنند پرونده اخلال در نظام اقتصادی با جرایم سنگین برای آنها تشکیل می شود.

 

دادستان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر فردی با قصد ضربه زدن به نظام، اقدام به احتکار و یا خرید تولیدات کشاورزی کند به اعدام محکوم و در غیر این صورت پنج تا 20 سال حبس دارد، اظهار داشت: کسی که علم از این موضوع داشته باشد که این فرد با هدف مقابله با نظام احتکار و یا گرانفروشی می‌ کند، همان مجازات را نیز دارد.

 

وی رعایت انصاف، اخلاق و مردم داری توسط کسبه را خواستار شد و گفت: در بازار اسلامی احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و تبلیغات غیر واقعی معنایی ندارد.

 

کرمی یادآور شد: کاسبی که نمی‌ خواهد دوست خدا باشد و اخلاق و انصاف را رعایت نمی‌ کند و دروغ می‌گوید، سراغش می‌ رویم و مطابق با قانون با وی برخورد می‌ کنیم.

 

دادستان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این استان عشایر‌نشین ظرفیت مناسبی برای دامپروری دارد، خاطرنشان کرد: در فرم استخدام همه کارکنان دولت و ما شغل پدرمان دامدار ثبت شده، پس دلیلی ندارد قیمت گوشت را با سایر استان‌ ها که پتانسیل دامداری ندارند، مقایسه کنیم.

 

وی ابراز داشت: نمی توان قبول کرد دامدار سنتی و یا دامپروری‌ های صنعتی که خدمات لازم از جمله تسهیلات بانکی با بهره مناسب، اراضی دولتی واگذاری و سایر اقلام یارانه‌ ای از جمله علوفه را از دولت دریافت می‌ کنند در این شرایط دنبال مسائل دیگری از جمله افزایش قیمت باشند.

 

کرمی تاکید کرد: مدیران اتحادیه مختلف و اصناف با رصد دقیق، کنترل و نظارت بر بازار مراقب باشند که در چنگال این قانون سخت گرفتار نشوند.

 

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اراده دستگاه قضایی و سایر ارکان نظام، دولت و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در سطح کشور بر ضرورت سخت گیری و برخورد قاطع و بدون مماشات با اخلال گران در نظام اقتصادی است.

 

وی گفت: مدیران اتحادیه و اصناف باید شرایط موجود کشور و فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم را درک و با کنترل و مدیریت صحیح بازار به ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی کمک کنند.

کد خبر 774469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha