آمادگی میراث فرهنگی دزفول در حمایت از سرمایه گذاران گردشگری

چناری، از کمبود امکانات اقامتی برای مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: از سرمایه گذاران بخش خصوصی که تمایل دارند در زمینه احداث باغ ویلا، اقامتگاه بوم گردی، خانه مسافر، هتل آپارتمان، رستوران سنتی و هتل سرمایه گذاری کنند، حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، شهرستان دزفول از لحاظ ظرفیت های مختلف گردشگری همچون گردشگری ساحلی، کوهستانی و باغات و باغ ویلاها دارای پتانسیل بالایی است و با توجه به اینکه ایام نوروز سرسبز و دارای هوایی مفرح است، همه ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران نوروزی از استان های دیگر است.

 

اما یکی از مشکلات اساسی در دزفول نبود هتل و اقامتگاه برای مسافران است. بسیاری از اتاق ها و اقامتگاه های در هتل ها و سوئیت ها در دزفول از هفته گذشته رزرو شده و تقریبا تمام ظرفیت آنها پر است.

 

مهدی چناری، در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۱ پروژه گردشگری در دزفول در حال احداث است اما بسیاری از زیرساخت های گردشگری این شهرستان با مشکل روبرو است.

 

وی  دزفول را یکی از قطب های مهم گردشگری استان خوزستان دانست و افزود: بیشترین میزان گردشگران در حوزه گردشگری آبی و باغات هستند لذا با توجه به وجود این دو ظرفیت مهم در دزفول، می توان گفت شهرستان دزفول از این لحاظ منحصر به فرد است و کمتر نقطه ای وجود دارد که تمام ظرفیت های گردشگری را دارا باشد.

 

معاون سرمایه گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول، با بیان اینکه گردشگری مذهبی، ساحلی، کوهستانی و سایر حوزه ها در دزفول فعال است که نیازمند توسعه زیرساخت های این حوزه هستیم، اضافه کرد: در نوروز ۹۷ نزدیک به یک میلیون و 500 هزار نفر در ایام نوروز به دزفول سفر کرده اند.

 

وی تصریح کرد: به دنبال برگزاری و حضور در 2 نمایشگاه گردشگری بین المللی در تهران که موجب معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری، تاریخی و مذهبی دزفول شد و همچنین آب و هوای مساعد، امسال پیش بینی می شود بیش از 2 میلیون مسافر نوروزی به دزفول سفر کنند .

 

وی اذعان داشت: اداره میراث فرهنگی از سرمایه گذاران بخش خصوصی که تمایل دارند در زمینه احداث باغ ویلا، اقامتگاه بوم گردی، خانه مسافر، هتل آپارتمان، رستوران سنتی و هتل سرمایه گذاری کنند، در زمینه اخذ مجوز و اعطای تسهیلات همکاری کند.

 

کد خبر 774461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha