سرپرست و کارکنان کانون های مساجد خوزستان با خانواده شهید موسوی امین دیدار کردند

سرپرست و کارکنان دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان به مناسبت سالروز تاسیس کانون های مساجد و همچنین روز بزرگداشت شهدا با خانواده شهید مدافع حرم سید فاضل موسوی امین دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سرپرست و کارکنان دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان به مناسبت سالروز تاسیس کانون های مساجد و همچنین روز بزرگداشت شهدا با خانواده شهید مدافع حرم سید فاضل موسوی امین از اعضای هیئت امنای کانون فرهنگی هنری شهید صیمری اهواز دیدار کردند.

 

مساجد ما باید شهید پرور باشند

در این دیدار «حجت الاسلام مرتضی همت پور»، با گرامی داشت یاد و نام شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: در روایات آمده که به قدری مقام شهدا در نزد خداوند تبارک و تعالی بالاست که فردای قیامت مردم به مقام شهدا غبطه می خورند.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه در روایات آمده زمانی که شهید به شهادت می رسد به ذات اقدس خداوند تبارک و تعالی می نگرد و خداوند تمامی گناهان او را می بخشد و می آمرزد، افزود: در قرآن آمده است کسانی که در مسیر خداوند قدم برمی دارند از صالحین هستند.

 

 

وی تصریح کرد: امروز می بینم که جوانان دهه 70 مسیر شهادت را طی می کنند و این به برکت انقلاب اسلامی و ثمرات خون پاک شهیدان و امام شهداست که امروز شاهد جانفشانی های مدافعانی همچون موسوی امین ها هستیم.

 

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که در مساجد و کانون های فرهنگی هنری ما شحصیت های والایی مانند سید فاضل موسوی امین تربیت و مایه سرافرازی انقلاب اسلامی می شوند، اضافه کرد: امیدواریم کانون های فرهنگی هنری و مساجد ما بیش از پیش موفق باشند.

 

حجت الاسلام همت پور، ادامه داد: این را بدانیم که مساجد ما باید شهید پرور باشند و وجود شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم همچون سید فاضل موسوی امین این را به ما ثابت کرده و این ها همه از برکات انقلاب اسلامی است و امیدواریم خداوند به ما توفیق شناخت شهدا و ادامه مسیرشان را عنایت کند.

 

سید فاضل به خاطر دفاع از مظلومیت به سوریه رفت

حجت الاسلام موسوی امین برادر شهید سید فاضل، با بیان اینکه شهید متولد سال 1364 بود و دارای دو فرزند دختر و پسر به نام های ریحانه و سید جعفر است، گفت: نام جهادی برادر شهیدم در سوریه ابوریحانه بود.

 

وی با اشاره به اینکه سید فاضل پس از دیپلم وارد دانشکد افسری امام حسین (ع) شد و در نیروی زمینی و سپس نیروی هوافضا منتقل شد، افزود: وی تقریبا جزء نخستین گروه‌ های سنجش موشک و پهباد بود؛ اما در اثر کار سخت و قرار گرفتن در معرض تشعشعات با 10 سال سابقه کار بازنشسته شد.

 

 

وی با بیان اینکه سید فاضل بعد از بازنشستگی عازم سوریه شد و به دفاع از حریم اهل بیت (ع) پرداخت، اضافه کرد: شهید چندین بار به سوریه رفت و در سال 1395 از ناحیه دست و پا مجروح شد ولی باز به دنبال این بود که بعد از بهبودی به سوریه بازگردد، به او می گفتیم اگر دِینی بوده ادا شده ولی می گفت به خاطر مظلومیتی که در آنجا هست باید برگردم.

 

حجت الاسلم موسوی امین، تصریح کرد: ما بعد از شهادتش متوجه شدیم که در سوریه هم مسئول بود و هم مربی؛ یکی از فرماندهان سید فاضل که به دیدن ما آمده بود می‌ گفت سید فاضل برای ما همه کاره بود، در کارهای مختلف از جمله پهباد، موشک، مربی ‌گری، مترجمی، دفترداری و هر کاری که لازم می ‌شد پیش قدم و جلودار بود.

 

با یاد مصیبت ها و صبوری های حضرت زینب (س) نبود فرزندم را تحمل می کنم

مادر شهید موسوی امین، نیز به با بیان اینکه پنج فرزند داشتم و سید فاضل فرزند بزرگ من بود، ابراز کرد: پسرم در سوریه از ناحیه دست و پا مجروح شد و با هزینه شخصی به معالجه خود پرداخت و می گفت نمی خواهم از پول بیت المال هزینه کنم.

 

وی بیان کرد: در جریان معالجاتی که داشت به او گفتند که به دلیل شدت جراحات باید دستت قطع شود؛ پسرم گفت مادر در وقت نماز برای من دعا کن؛ بعد از نماز به خدا گفتم شما به من پسر دادی، رضایت من رضای شماست دعای فرزند مرا مستجاب کن تا بتواند دوباره برای دفاع از مظلومیت تفنگ به دست بگیرد؛ فردای آن روز دست پسرم بهبود یافت و 2 ماه بعد به سوریه برگشت و سپس به شهادت رسید.

 

وی خاطر نشان کرد: وقتی خبر شهادت پسرم را شنیدم گفتم خدایا چگونه این مصیبت را تحمل کنم، زینب (س) صبر می دهد ولی من توان ندارم، همان شب خواب سید فاضل را دیدم که خندان و خوشحال در کنار حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) است و گفت ببین جای من خوب است و من سالم هستم، در این هنگام هر سه نفر دستی بر صورت و چشمان من کشیدند و سرم را بوسیدند و من به آرامش رسیدم.

 

مادر شهید موسوی امین، با بیان اینکه شهدا زنده هستند و من حضور پسرم را در کنارم احساس می کنم، یاد آور شد: صبر بر داغ فرزند بسیار سخت است و تنها با یاد مصیبت‌ ها، رنج‌ ها و صبوری کردن‌ های حضرت زینب (س) است که این داغ برای ما قابل تحمل می شود.

 

 

در این دیدار از سوی دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان از خانواده شهید با لوح تقدیر تجلیل شد و بنا شد در یکی از مساجد منطقه شهرک رزمندگان که محل زندگی خانواده شهید است، کانونی به نام شهید مدافع حرم موسوی امین تاسیس شود.

 

لازم به ذکر است، سید فاضل موسوی امین شصت و هشتمین شهید مدافع حرم خوزستان است که بهمن ماه ۱۳۹۶در پی ماموریتی در بوکمال سوریه به فیض شهادت نائل آمد اما پیکر این شهید والامقام در دست گروه های تکفیری بود که خرداد سال ۱۳۹۷ در تبادل پیکرهای مفقودین به دست رزمندگان اسلام رسید و به کشور بازگردانده شد.

 

 

کد خبر 773331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha