«از كجا به كجا» نشان می دهد هنرمندان از کجا به کجا رسیده اند

هنرمند کارتونیست با بیان اینکه نمایشگاه پژوهشىِ «از كجا به كجا» تلاش های هنرمندان را نشان می دهد که از کجا به کجا رسیده ایم،گفت: خیلی ها می گویند یک کار ساده خلق شده است و طرح ساده ای است اما در پس آن تلاش فراوان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست نمایشگاه پژوهشی «از کجا به کجا» ۳  ظهر امروز چهارشنبه ۲۲ اسفند با حضور سینا جعفری، بابک اطمینانی، کامبیز درمبخش و سروش میلانی زاده  در گالری  ثالث برگزار شد.

 

نمایشگاه پژوهشىِ «از كجا به كجا»/شماره ۳‎با ‎كيوريتوری سروش ميلانى‌زاده  ونمایش  مشق‌هايی از ‎داوود امدادی، ‎ارشد تهماسبی،‎فرزانه حسینی،‎مصطفی دشتی،‎علی دهباشی،‎ساناز سیداصفهانی،‎بهرام شیردل،‎کامبیز صبری،‎منیر فرمانفرمائیان،‎ناصر فرهودی،‎محسن فولادپور،‎حسین ماهر،‎پریدخت مشکزاد،‎مرتضی ممیز و ‎سروش میلانی‌زاده  از 24 اسفند تا 28 فروردین در گالری ثالث برپا می شود.

 

در این نشست «کامبیز درم بخش»  با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه پژوهشىِ «از كجا به كجا»/شماره ۳‎ در گالری ثالث گفت: اتفاق جالبی که در این میان افتاده است این است که  یک گالری فضای خود را  راحت در اختیار هنرمند قرار داده است، بدون اینکه  هزینه ای همانند دیگر گالری ها دریافت کند؛کار آقای میلانی زاده برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است، انجام شدنش شاید راحت به نظر برسد اما وی مدت ها به این مسئله فکر کردند و راحت بوجود نیامده است اینکه ایده را به عمل درآورده است بدون اینکه درآمدی داشته باشد، کار مهمی است.مسئله سوم خود هنرمند است هنرمند وقتی کارش را اینجا می گذارد فروش ندارند هر سه جانب خود را در اختیار فرهنگ و هنر گذاشته اند.

 

این هنرمند کارتونیست اظهار کرد:  من در دوره اول نمایشگاه پژوهشىِ «از كجا به كجا»کارم به نمایش درآمد، در واقع این نمایشگاه  ورک شاپی برای مردم است که اطلاعی از آثار هنرمندان و خلق اثر نداشتند. من ایده های اولیه ام را ضبط می کردم و در پوشه هایی می گذاشتم خودم  نامش را پشت صحنه گذاشته بودم ، این نمایشگاه کمک می کند که آنچه  پشت صحنه خلق ثری اتفاق افتاده است در معرض عمومی قرار دهد؛ در این نمایشگاه ما شاهد کار هنرمندان از ابتدا تا انتها بوده ایم، خیلی از هنرمندان نمی خواهند کارشان را کسی ببیند.

 

وی افزود: این خلاقیت آقای میلانی زاده برای ما اتمسفری بوجود آورده است و یک رویداد استثنایی است.؛  اتفاقی است که دیگران ندیده بودند، خیلی ها می گویند یک کار ساده است و طرح ساده ای است ما می خواهیم بگوییم کلی زحمت دارد، این نمایشگاه یک مقداری تلاش های ما را نشان می دهد که از کجا به کجا رسیده ایم. کتاب طراحی متفاوتی دارد.

«سینا جعفری» نیز درباره همکاری با سروش میلانی زاده در برپایی نمایشگاه پژوهشی "از کجا به کجا"گفت: کار کردن با آقای میلانی زاده سخت و در عین حال لذت بخش است، فوکوس گالری ثالث به روی جوانان زیر 30 سال است؛ هنرمندان جوان امروز در لحظه نشسته است و خلق کرده است و قضیه ای نیست، این مشکل بسیاری از جوانان است، وقتی پس از این نمایشگاه بسیاری از هنرمندان جوان وقتی اثری را به گالری می آورندهمراه اثر پروسه خلق اثر را هم به همراه می آورد و این برای من جالب بود.

کد خبر 773321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha