خراسان شمالی به شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور پیوست

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: استان خراسان شمالی همراه ۹ استان دیگر، جزء شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور شده و می تواند تسهیلات خوبی در بخش اشتغال دریافت کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مانه؛ بابک دین پرست روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان در شهرستان راز اظهارداشت: افرادی که در استان خراسان شمالی تسهیلات بگیرند نرخ سود این تسهیلات ۵۰ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.

 

وی افزود: هر فردی که تا سقف ۳۰ میلیارد تومان و یا ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام دهد می تواند از صد درصد طرح بیمه حوادث و ۵۰ درصد سود تسهیلات بانکی و تضمین بیمه ای و مشوق های دیگر بهره مند شود.

 

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور تخصیص کل اعتبارات اشتغال روستایی کشور را ۱۸ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تا کنون ۱.۵ میلیارد دلار جذب شده که باید مدیریت درست و نظارت صحیح صورت بگیرد تا اینکه اعتبارات در بخش های دیگری هزینه نشود.

 

وی با بیان این مطلب که جریان سازی مدیریتی بسیار منظمی در استان خراسان شمالی توسط استاندار در حال انجام است، افزود: این استان می تواند در کشور به عنوان الگو برای سایر استان ها باشد.

 

دین پرست اظهارداشت: همه با تعامل و همکاری یکدیگر به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم، واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران باشند تا بتوان در اقتصاد این استان و شهرستان های آن پیشرفت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور را برای محرومیت زدایی تعیین کرده ایم، افزود: از خراسان شمالی شهرستان راز و جرگلان به عنوان شهرستان منتخب کشور است و فرماندار و استاندار باید سند ابلاغ شده را به نحو احسن پیش ببرند و پیگیر طرح ها باشند و هیچ گونه کوتاهی که در این شهرستان صورت بگیرد از فرماندار آن پذیرفته نمی شود.

 

وی با بیان اینکه نشست اخیر استانداران با چهار وزیر اقتصادی و پیگیری های وزارت کشور نتایج مهمی در تسهیلگری اقتصادی و حذف موانع تولید را در پی خواهد داشت، افزود: ۲۵۰ پیشنهاد از سوی استانداران به این چهار وزارتخانه ابلاغ شده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با بیان این مطلب که نقش آفرینی فرمانداران در تصمیم گیری های استان مورد تاکید است، افزود: استانداران مکلف شده اند هر سه ماه یک بار از فرمانداری ها برای حضور در جلسات رفع موانع تسهیل استان، ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای معادن دعوت کنند و عدم حضور فرمانداران قابل قبول نیست.

 

استاندار خراسان شمالی هم گفت: فرمانداران هر شهرستان می توانند در هفته دو ساعت با سرمایه گذاران شهرستان های خود برای برطرف شدن مشکلات به دفتر بنده مراجعه کنند و مشکلات آنان از نزدیک مورد بررسی قرار بگیرد.

 

دکتر محمدعلی شجاعی اظهارداشت: استان خراسان شمالی و شهرستان راز و جرگلان به صورت ویژه نیاز به توجه دارد و باید همه با هم و با تعامل در راستای برطرف شدن مشکلات مردم و واحدهای تولید در استان قدم برداریم.

 

وی بیان کرد: قرار نیست همه مشکلات بر روی دوش دولت باشد، شرایطی ایجاد کنیم که بتوانیم به نحو احسن مشکلات را مورد واکافی قرار دهیم.

 

استاندار با اشاره به مشکلات نرخ سود تسهیلات برای مردم اهل تسنن در استان خراسان شمالی گفت: دنبال راه حلی برای برطرف شدن این مشکل هستیم تا این عزیزان نیز بتوانند از تسهیلات با نرخ کمتری بهره مند شوند و بتوانند اشتغال پایداری را ایجاد کنند.

 

در این جلسه هر یک از فرمانداران شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان به مشکلات و پتانسیل های شهرستان خود اشاره کرده  و خواستار برطرف شدن مشکلات شدند.

 

سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی که در این جلسه حضور داشتند مشکلات و خواسته های خود را مطرح کردند تا در جلسه استانداری مورد بررسی قرار بگیرد.

 

 

کد خبر 773308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha