سلب آسایش مردم درچهارشنبه آخر سال تخلف است

قاسمی، از آماده‌باش ۱۰۰ درصدی پلیس برای تأمین امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: هرگونه سلب آسایش مردم به وسیله موادمحترقه با برخورد پلیس همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سردار« روح‌الامین قاسمی» درنشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه همانند هر سال، موضوع چهارشنبه آخر سال را درپیش داریم گفت: مدیریت این موضوع نیز نیازمند دقت عمل و برنامه ریزی صحیح است.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان نگاه نیروی انتظامی به چهارشنبه آخر سال را نگاهی اجتماعی و نه امنیتی دانست وافزود: نیروی انتظامی خود را در کنار مردم و خانواده ها می بینید.

 

قاسمی با تاکید بر اینکه در چهارشنبه سوری اجازه تعرض به حقوق شهروندان را به هیچ فردی داده نمی شود ادامه داد: امنیت و آرامش مردم برای نیروی انتظامی بیشترین درجه اهمیت راداشته وبا آن دسته از افرادی که مخل آسایش و آرامش مردم باشند برابر قوانین برخورد می شود.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان با درخواست از خانواده‌ها برای همراهی فرزندان خود در چهارشنبه آخر سال و مراقبت از آن‌ها، ابراز امیدواری کرد که با توجه خانواده‌ها مشکل ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان به وجود نیاید.

 

قاسمی همچنین از راه‌اندازی قرارگاه نوروزی پلیس خبر داد و گفت: رصد وضعیت استان، تعیین جغرافیای جرم و اتخاذ تصمیم مناسب در قبال جرائم از جمله اهدافی است که این قرارگاه دنبال می‌کند.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان این که 90 تیم مجهز و تخصصی پلیس راه با 92 دستگاه دوربین فعالِ ثابت و سیار و 50 ایستگاه پلیس نقاط حادثه‌خیز را پوشش می‌دهند گفت: در مجموع بیش از 5 هزار از نیروهای پلیس را در ایام نوروز به خدمت خواهیم گرفت و در آماده‌باش کامل خواهیم بود.

 

وی گفت: در طرح نوروزی از 25 اسفند 97 تا شانزدهم فروردین 98 تعطیلات نوروزی 92 گروه تخصصی برای کنترل ترافیک در جاده های استان مستقر می شود.

 

قاسمی ادامه داد: 92 دوربین ثابت و سیار و 50 ایستگاه پلیس با پنج هزار نیرو در تعطیلی های نوروزی آماده خدمات رسانی به مسافران است.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: شعار نیروی انتظامی استان سمنان در طرح نوروزی 98 «نشاط بهاری با نظم و قانونمداری» و شعار پلیس راه برای برقراری نظم ترافیکی در تعطیلی های نوروزی «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» است.

 

وی گفت: در نوروز 97 بیش از 12 میلیون و 244 هزار خودرو از جاده های استان سمنان عبور کرد که پیش بینی می شود این رقم برای نوروز سال 98 دست کم 10 درصد افزایش یابد.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: میزان تصادف های رانندگی درون شهری در استان از ابتدای فروردین امسال تاکنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته 41 درصد کاهش یافت.

 

قاسمی تصریح کرد: در سال 97 میزان تصادف های منجر به فوت در جاده های استان هشت درصد به نسبت سال 96 کاهش یافته است.

 

کد خبر 773282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha