زیارت جامعه کبیره یک دوره معرفتی نسبت به اهل بیت(ع) است

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه انس با قران مجید زنگار گناه را از قلب انسان ‌پاک می کند، گفت: زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) یک دوره معرفتی نسبت به اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار قران و‌معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حسین مومنی» استاد حوزه علمیه در دانشگاه امام صادق به سخنرانی پرداخت و گفت: بر مبنای آیات قرآن کریم خداوند پیامبران و اولیا الهی را وسیله هدایت بشر به سوی سعادت و نجات قرار داده است.
وی افزود: در روایات متعدد اولیا الهی پس از پیامبر اسلام(ص) اهل بیت ایشان هستند چرا که آنان تبیین کنندگان و عاملان حقیقی آیات قرآن و دستورات الهی هستند.
حجت الاسلام مومنی با استناد به روایتی از حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: نشانه های نور و‌ وسیله ارتباط با خدا بر روی زمین ما هستیم. بر همین اساس ما باید به صورت مستمر به آنان مراجعه کنیم.
استاد حوزه علمیه افزود: پیامبر(ص) می فرمایند صراط مستقیم در دنیا من هستم پس از من امیرمومنان امام علی(ع) و فرزندان ایشان هستند.
وی افزود: برای رسیدن به معرفت الهی باید محبت پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان پذیرفته و مطیع انان شد،آنان همچون کشتی نجات هستند که هر کس بر آن سوار  شود نجات خواهد  یافت.

 

استاد حوزه‌ علمیه با بیان اینکه اهل بیت(ع) باب الله هستند، اظهار کرد: برای رسیدن به قرب الهی باید با اهل بیت(ع) ارتباط داشته باشیم یکی از راه های ارتباط با ائمه معصومین(ع) خواندن زیارات آنها است.
وی افزود: برای اثرگذاری زیارت باید ادب و معرفت داشته باشیم.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه انس با قران مجید زنگار گناه را از قلب انسان ‌پاک می کند، گفت: توسل و تمسک به قرآن و ائمه معصومین(ع) قلب انسان را از گناه و آلودگی پاک می کند.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جامعه کبیره نقل شده از امام هادی(ع) یک دوره معرفتی نسبت به اهل بیت(ع) است، گفت:  برای هر فقره این زیارت روایات زیادی رسیده است، این زیارت به لحاظ سند و متن بسیار فصیح است که نشان از ان دارد که این کلام فوق کلام مخلوق است. بنابراین تلاش کنید هر زمانی فرصت داشتید ان را مطالعه کنید.

وی افزود: امام خمینی(ره) نسبت به قرائت جامعه کبیره توجه خاصی داشتند، زیرا این زیارت بسیار نورانی و و معرفی کننده جایگاه ائمه معصومین(ع) است.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه مکتب ائمه معصومین(ع) بر مبنای بندگی و توحید است، گفت: بر اساس روایات رسیده از اهل بیت(ع) هر کس مطیع اوامر الهی باشد دوست اهل بیت(ع) در غیر این صورت دشمن آنان است. زیرا همه واجبات و محرماتی که ائمه (ع) می فرمایند همان چیزی است که خداوند دستور داده است.
استاد حوزه علمیه افزود: واسطه همه خیران بر مخلوقات به ویژه انسان ائمه معصومین(ع) هستند در سیر و سلوک الهی باید از آنان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه رابطه با ولایت عامل نجات و رویگردانی از آنان مایه هلاکت انسان است، خاطرنشان کرد: ائمه مصعومین(ع) اهل کرم و احسان هستند ما برای شفاعت نژد خداوند کسی بهتر از انان را نداریم.

 

 

کد خبر 773280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha