پیشنهاد آموزش و پرورش برای تغییر زمان امتحانات نهایی

عمادی گفت: پیشنهاد داده ایم تا امتحانات از میانه اردیبهشت ماه شروع شود و مدارس نیز از نیمه شهریورماه بازگشایی شوند تا بتوانیم در فرصت کافی سوابق تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم را به سازمان سنجش ارایه دهیم.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «عبدالرسول عمادی» در نشست خبری که در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان، ‌مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: سابقه تحصیلی در آزمون سراسری صرفا منحصر به پایه دوازدهم است. دیگر در پایه های یازدهم و دهم سابقه تحصیلی نداریم.

 

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در نظام قدیم تمرکز به سابقه تحصیلی در پایه سوم متوسطه بوده است و چهار درس پیش دانشگاهی تأثیر پنج درصدی داشت و به عبارت دیگر 25 درصد سوابق تحصیلی در پایه سوم متوسطه و پنج درصد در پیش دانشگاهی بوده است.

 

عمادی ادامه داد: در نظام قدیم فرصت یک ساله ای داشتیم تا سابقه تحصیلی را استخراج کنیم یعنی یک سال قبل از شرکت داوطلبان در کنکور سابقه تحصیلی پایه سوم متوسطه آماده می شد و به سازمان سنجش کشور ارسال می کردیم اما در نظام جدید این فرصت از ما گرفته شده است.

 

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر دانش آموزان پایه دوازدهم از اول تا آخر خردادماه امتحانات نهایی دارند و باید بلافاصله سابقه تحصیلی آنها به سازمان سنجش ارسال شود که ما فرصت کافی این کار را نداریم. همچنین فاصله میان برگزاری آزمون سراسری و روز پایانی امتحانات نهایی کم است و این باعث می شود تا به دانش آموزان استرس وارد شود.

 

عمادی بیان کرد: پیشنهاد ما این است زمان برگزاری امتحانات نهایی را قدری عقب تر بیاوریم یعنی به جای اینکه امتحانات از اول خرداد شروع شود به میانه اردیبهشت منتقل شود. برای این امر به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش نیاز است. این پیشنهاد را به وزیر آموزش و پرورش ارایه کرده ایم و ایشان نیز در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار داده اند.

 

وی تاکید کرد: امسال هیچ اتفاق خاصی درباره برنامه امتحانی نهایی صورت نمی گیرد و همچنین مصوبه جدید در خصوص زمان 35 ساعته پایه دوازدهم نداریم.

 

 

کد خبر 773217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha