تاکید آیت الله سبحانی بر تلاوت قرآن توسط طلاب

آیت الله سبحانی گفت: از طلاب انتظار می رود که به آیات و احکام توجه کنند و یک فقیه باید باید تمام آیات الاحکام در دست او باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله العظمی «جعفر سبحانی» امروز (چهارشنبه 22 اسفند) در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم با روایتی از پیامبر(ص) گفت: ایشان در مورد قرآن کریم می فرمایند « حاملان قرآن همانان هستند که مشمول رحمت خداوندند و غوطه ور در نور الهی و آموزگاران کلام الهی، هر که با آنان دشمنی کند با خدا دشمنی کرده و هر که ایشان را دوست بدارد، خدا را دوست داشته است» که از این رو جایگاه قرآن کریم را می رساند.
 

مرجع تقلید جهان تشیع عنوان داشت: حفظ قرآن موجب می شود که انسان نورانی شده و راه را گم نکند و جوانی که با قرآن محشور می شود، مشمول رحمت خداوند قرار می گیرد.


وی خطاب به طلاب جوان گفت: شما باید قدر جوانی را دانسته و اگر بتوانید ماهی یک دور کامل قرآن را ختم کنید، بعد از چهار یا پنج سال می توانید آیات عمده قرآن را در ذهن خود نگه دارید.


آیت الله سبحانی تصریح کرد: جوانان باید روزانه یک جزء از قرآن را قرائت کرده تا در پایان ماه بتوانید یک دور از قرآن را ختم کرده باشید.


این مرجع تقلید گفت: از طلاب انتظار می رود که به آیات و احکام توجه کنند و یک فقیه باید باید تمام آیات الاحکام در دست او باشد.

کد خبر 773200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha