تفاهم‌نامه همکاری‌‌ «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» و «مرکز رسیدگی به امور مساجد» منعقد شد

تفاهم نامه همکاری‌‌ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، به منظور توسعه همکاری‎های علمی و پژوهشی و فناوری منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تفاهم نامه همکاری‌‌ «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» و «مرکز رسیدگی به امور مساجد» به منظور توسعه همکاریهای علمی و پژوهشی و فناوری منعقد شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام «نوری زاده»، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و حجت الاسلام دکتر حکیمیان، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تفاهم نامه‌ای به منظور توسعه همکاریهای علمی و پژوهشی و فناوری امضا کردند.

 

در این مراسم آیت الله سید محمد غروی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی و حجت الاسلام حسنی، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز رسیدگی به امور مساجد، دکتر جان بزرگی و دکتر کافی از معاونان این پژوهشگاه حضور داشتند.

 

در این مراسم حجت الاسلام نوری زاده با اشاره به اینکه مسجد می‌تواند مهمترین کانون و پایگاه برای رسیدگی به مسائل اجتماعی باشد گفت: با امضا این تفاهم نامه می‌توان از تجربیات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در زمینه روانشناسی و علوم اجتماعی بهره برد

 

 بنابرگزارش پایگاه تخصصی مسجد، وی اهداف این تفاهم نامه را گسترش فرهنگ روانشناسی مبتنی بر رویکرد دینی در کشور و افزایش مهارت ائمه جماعات در این زمینه بیان کرد و گفت: اثر گذاری بر جریان های آسیب زای روانشناختی اجتماعی، اثر گذاری در حوزه سبک زندگی اسلامی، جریان آموزشی و پژوهشی دین محور و دستیابی به نتایج پژوهشی استراتژیک و تاثیرگذار بر فرآیند تصمیم ساز جامعه، را از اهداف دیگر این تفاهم است.

 

حجت الاسلام حکیمیان،رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم با اهمیت پایگاه اجتماعی مسجد در جامعه گفت: ما باید در رشد مساجد تلاش کنیم و فرهنگ نماز را در جامعه گسترش دهیم

 

وی مساجد را اصلی ترین نهاد جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: خدمت به خانه ‌های خدا خدمت به خداست و امید است که با امضا این تفاهم نامه بتوانیم دین خود را به مساجد انجام دهیم.

 

 

 

کد خبر 773156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha