اروپاییان در مورد سازوکار مالی دیر عمل کردند

بروجردی با بیان اینکه اروپاییان در مورد سازوکار مالی دیر عمل کردند، گفت: در عین حال سفر مسئول اینستکس به ایران را مثبت ارزیابی می کنیم.

«علاءالدین بروجردی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سفر مدیر اینستکس به ایران گفت: در صورت بسیار دیر اروپایی ها در این زمینه عمل کردند ولی گام عملی است که آنها برداشته اند، اینستکس یک نهاد مالی اروپایی است که ما باید در جمهوری اسلامی ایران نیز نهاد مشابه آن را ایجاد کنیم که گویا در مذاکرات این موضوع مورد بحث قرار می گیرد.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این دو نهاد با یکدیگر مسئولیت ارتباط مالی و حل مشکلات مبادلات پولی را حل خواهند کرد و گرچه اروپاییان در این زمینه دیر اقدام کردند ولی ما آن را به عنوان گام مثبت تلقی می کنیم و امیدواریم اروپاییان بتوانند به همه تعهدات خودشان در ارتباط با برجام عمل کنند.

 

بروجردی همچنین در مورد نامه تعدادی از مقامات مسئول آمریکایی مبنی بر بازگشت آمریکا به برجام و اینکه آیا اینستکس به این موضوع ارتباطی دارد، گفت: ترامپ یک شخصیت غیر متعادل ویژه ای در خود آمریکاست و به همین دلیل با خود آمریکا مشکل دارد، دولت را تعطیل کرد و با کنگره دچار مشکلات عدیده ای است و از این گونه حوادث و تلاطمات که نشان دهنده مخالفت و تصمیمات رییس جمهور آمریکا باشد در آمریکا زیاد اتفاق می افتد.

 

وی ادامه داد: خروج ترامپ از برجام در همان زمان نیز باعث واکنش بسیاری از اندیشمندان آمریکایی شد و آنها تاکید کردند این اقدام ترامپ به اشتباه است و خلاف منافع آمریکاست./

کد خبر 773143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha