آمادگی دانشگاه علوم پزشکی ارتش برای تربیت نیروی پرستاری مورد نیاز کشور

سرهنگ خوشدل با اشاره به افتتاح پردیس جدید دانشکده پرستاری گفت: این پردیس پس از دو سال به بهره برداری می رسد، دانشگاه علوم پزشکی امادگی دارد تا نیروی پرستاری مورد نیاز کشور را تربیت کند.

سرهنگ ستاد ارتش «علیرضا خوشدل» در گفتگو با خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان در مورد بیانیه گام دوم رهبر انقلاب گفت: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب چشم انداز 40 ساله بعدی انقلاب را ترسیم کرده است و انتشار بیانیه رهبر انقلاب با 25 سالگرد دانشگاه  علوم پزشکی مقارن شد و راهبردهای این بیانیه در برنامه های 25 ساله آینده دانشگاه مد نظر قرار می گیرد.

 

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش اظهار کرد: آنچه که در این بیانیه مورد تاکید رهبر انقلاب قرار دارد این است که تمام سطوح مدیریتی، عملی و فناوری دست به دست یکدیگر بدهند و سرآمدی علم و فناوری را در دانشگاهها ارتقا دهند و خود را در صحنه بین المللی مطرح کنند، این مهم از الویت های قطعی آینده دانشگاه علوم پزشکی است و برای ان برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است.

 

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش در مرود پردیس جدید پرستاری نیروهای مسلح تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی دارای دانشکده های متنوعی است و تاکنون 5 دانشکده راه اندازی شده است، افتتاح پردیس جدید دانشکده پرستاری به عنوان ساختمان جدید آموزشی و تحقیقاتی در جنب بیمارستان خانواده در خیابان شریعتی است که کلنگ آن در ماه رجب به زمین زده شد و پس از دو سال به بهره برداری می رسد نام این پردیس، پردیس یاس فاطمی است.

 

سرهنگ خوشدل گفت: پردیس دانشکده پرستاری یاس فاطمی با همکاری معاونت بهداشت و درمان امداد ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری  می رسد.

 

وی در مورد نقش دانشگاه پزشکی در سلامت جامعه گفت: پزشکان ارتش اغلب در بیمارستانهای غیر نظامی تهران نیز فعالیت می کنند و در مناطق غیر نظامی نیز خدمات پزشکی را ارایه می دهند. و عملا تا یک سوم از ظرفیت پزشکی خود را به بیماران غیر نظامی اختصاص دادند و بخشی از بار سلامت کشور را مدیریت می کنند.

 

سرهنگ خوشدل اظهار کرد: ما بخشی از مازاد ظرفیت های پزشکی خود را در اختیار سایر نهادهایی که به آن احتیاج دارند قرار دادیم از جمله وزارت بهداشت و درمان. مانند کاستی هایی که در حوزه پرستاری در کشور وجود دارد ما آمادگی این را داریم تا بخشی ازظرفیت های  پرستاری خود را در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیروی انسانی قرار دهیم و حتی این آمادگی را نیز داریم که دانشکده های اقماری برای تربیت نیروی پرستاری داشته باشیم تا بتوانیم در تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت کمک کنیم./

 

 

کد خبر 773009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha