اجرای طرح آ‌رامش بهاری در مساجد و اماکن مذهبی کشور

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به اجرای طرح آ‌رامش بهاری همزمان با ایام نوروز، گفت: این طرح در بیش از یک هزار و ۵۰۰ مسجد و اماکن مذهبی کشور اجرا می شود.

حجت الاسلام «محمد نوروز پور» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، از اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با ایام نوروز خبر داد و گفت: این طرح در مجاور1500 مسجد شاخص و تاریخی کشور و بقعه های متبرکه و امامزادگان اجرا می شود.

 

وی افزود: براساس این طرح در زمان تحویل سال نو در این مساجد شاخص و امامزادگان برنامه قرائت دعا و توسلات اجرا و در مساجد تاریخی برنامه هایی برای گردشگران برگزار می شود.

 

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور خاطر نشان کرد: به جهت معماری زیبا، تاریخی و فاخر برخی از مساجد، شاهد حضور و بازدید غیر مسلمانانان از این مساجد هستیم، به عنوان مثال در شیراز مسجد نصیرالملک و یا آستان علی بن حمزه(ع) مورد بازدید گردشگران خارجی قرار می گیرد، به همین جهت همزمان با ایام نوروز بناداریم که درکنار این مساجد هم خیمه های معرفت راه اندازی کنیم.

 

 وی به اقداماتی که در خیمه های معرفت صورت می گیرد، اشاره کرد و گفت: روحانیونی که به زبانهای خارجی تسلط دارند، به سوالات بازدیدکنندگان در زمینه اسلام، تشیع و مساجد پاسخگو خواهند شد. ضمن اینکه با هماهنگی هایی صورت گرفته با سازمان گردشگری و میراث فرهنگی از کسانی که مسئول تورهای گردشگری هستند، خواسته شده که کاروان های گردشگری از این اماکن مذهبی و مساجد تاریخی نیز بازدیدی داشته باشند.

 

نوروزپور اظهار کرد:علاوه بر این کتابها و جزواتی برای معرفی انقلاب اسلامی ایران و تشیع آماده شده  که روحانیونی که به ادیان و مذاهب تسلط دارند، در این خیمه ها حاضر می شوند و به سوالات گردشگران پاسخ  می دهند.

 

 

 

کد خبر 772638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha