اجرای عدالت و حمایت از قشر آسیب پذیر الویت کشور در سال جدید باشد

آیت الله بطحایی با بیان اینکه قرآن بهترین الگو برای بهره گیری مسئولان و عمل به تکالیف در حل مشکلات کشور است، گفت: حمایت از تولید داخلی، اجرای عدالت و حمایت از طبقه آسیب پذیر جامعه مهمترین الویت کشور در سال جدید است.

آیت الله سید هاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد شعار سال 97 با عنوان حمایت از تولید و کالای ایرانی گفت: متاسفانه نهادها و دستگاههای مختلف در کشور نتوانسته اند به خوبی در این عرصه عمل کنند، بخشی از تولید ملی دام و گوشت است چرا دام ما باید قاچاق شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان افزود: متاسفانه وزارتخانه های مسئول در این زمینه که مسئولیت دروازبانی از کشور را برعهده دارند نتوانسته اند به خوبی در این راه به مسئولیت خود عمل کنند و فقط به شعار اکتفا کردند در این موضوع وزارت جهاد بخشی از مسئولیت را برعهده دارد، چگونه سرزمینی که  دارای ثروت ملی و منابع انسانی غنی است نمی تواند از تولیدات خود حمایت کند.

 

وی ادامه داد: برخی خودخواهی ها، فرصت طلبی ها از جمله موانع عدم تحقق حمایت از تولید ملی است، متاسفانه غیرت عملی در میان مسئولان برای رسیدن به اهداف حمایت از تولید ملی کمرنگ است.

 

آیت الله بطحایی اظهار کرد: مردم باید در انتخاب نمایندگان و مسئولان خود در سطوح مختلف دقت کنند و افرادی شایسته و لایق و کارامد را در انتخابات های پیش رو انتخاب کنند.

 

وی اظهار کرد: شورای نگهبان و نهادهای مسئول در انتخاب مسئولان مختلف نیز تعارف را کنار بگذارند و بر اساس ضابطه در انتخاب افراد عمل کنند زیرا کشور در وضعیت حساس سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرار دارد و دشمن هر لحظه ما را در حوزه های گوناگون هدف قرار داده تا از رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی عقب بمانیم.

 

وی در مورد مهمترین الویت در سال 98 گفت: حمایت از تولید داخلی، اجرای عدالت و حمایت از طبقه آسیب پذیر جامعه مهمترین الویت در سال جدید است.

 

آیت الله بطحایی در سال جدید به مسئولان توصیه کرد: خداوند در سوره یوسف به پیامبر خدا نکات اخلاقی مهمی را یاد اور می شود ، وزرا از سخنان خدا خطاب به حضرت یوسف بهره ببرند و از رهنمودهای حضرت یوسف و عزیز مصر استفاده کنند، حضرت یوسف فردی امین و اقتصاد دان و محافظ بود و قرآن بهترین الگو برای بهره گیری مسئولان در عمل به تکلیف و انتخاب افراد شایسته و مجرب برای بهبود و حل مشکلات کشور است./ 

 

کد خبر 771363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha