بزرگداشت هفته دفاع مقدس با توجه به تهدیدهای دشمنان یک ضرورت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با توجه به تهدیدهای دشمنان داخلی و خارجی ایران را یک ضرورت دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، دکتر سید حسام الدین نبوی زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در مراسم تجلیل از ایثارگران و جانبازان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، هفته دفاع مقدس را هفته ایثار، مقاومت و بزرگ ‌ترین آزمایش فداکارانه ملت ایران خواند و گفت: جنگ هشت ساله جوانانمان علیه باطل و رژیم بعثی عراق از مهم ‌ترین افتخارات ایران اسلامی است.


نبوی زاده افزود: هشت سال دفاع مقدس جنگ میان دو کشور نبود؛ بلکه ائتلاف نانوشته ‌ای برای وارد آوردن حداکثر فشارهای سیاسی و اقتصادی به نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود که توسط کشورهای غربی حمایت می ‌شد.


وی با اشاره به تلاش ‌های دشمنان انقلاب برای منصرف ساختن ملت ایران از راه و اهداف والایی که در پیش گرفته ‌اند، عنوان کرد: هدف اصلی از اجرای برنامه ‌های پیش ‌بینی شده سازمان ‌های مختلف برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برگزاری هر چه باشکوه ‌تر این هفته، افزایش روحیه مقاومت و شهادت ‌طلبی، پاسداشت ارزش ‌های والای شهیدان و ایثارگران و انتقال ارزش‌ ها برای ارتقای سطح آگاهی مردم به خصوص نسل جوانان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر چه قدر نظام جمهوری اسلامی به جلوتر حرکت می ‌کند، این ضرورت که باید پاسداشت رشادت ‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را نمایان ‌تر کرد، بیشتر احساس می ‌شود.
 

بنابراین گزارش، نبوی زاده گفت: مهمترین ویژگی و شاخصه اصلی رزمندگان در هشت سال ایستادگی و مقاومت، عدم دلبستگی به دنیا و پیروی محض از ولایت فقیه و آرمان های امام راحل (ره) بود.


وی افزود: چنانچه می خواهیم عزت و سربلندی بیش از پیش خود را حفظ کنیم می بایست روحیات و ویژگی های درخشان آن دوران را زنده نگه داریم.


وی بیان کرد: دوران جنگ تحمیلی و هشت دفاع مقدس با وجود همه سختی ها، مشکلات و ناملایماتی که داشت ولی با اخلاص، فداکاری و جانفشانی همه ایثارگران و رزمندگان در آن دوران پیروزیهای بزرگی نصیب ملت و کشور ما شد.


نبوی زاده، احیای این باورها و ارزش های مقدس را برای نسل امروز یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت: باید بتوانیم این فرهنگ ناب شهادت و از خودگذشتگی را به فرزندان خود و نسل امروز جامعه انتقال دهیم.


فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این مراسم گفت: جنگ تحمیلی، نبرد میان ایمان و کفر بود.


پرویز رضایی با اشاره به اخلاص، تواضع و بصیرت بالای رزمندگان و سلحشوران دفاع مقدس، افزود: وجود همین روحیه ارزشمند شهادت طلبی و از خودگذشتگی، دشمنان نظام و انقلاب تاکنون نتوانسته اند کوچکترین گزند و آسیبی را به این نظام و انقلاب وارد کند.


معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله، تنها نبردی بود که حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد.


رمضان قراقلویی افزود: امروزه هنوز آنگونه که شایسته است نتواسته ایم فرهنگ و ارزشهای درخشان آن دوران را به نسل امروز انتقال دهیم.


وی گفت: یکی از مهمترین ابزارهای مناسب برای انتقال این فرهنگ ناب استفاده از خاطرات شفاهی و نقل و قول های رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع است.


گفتنی است از مجموع چهار هزار کارمند و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی این استان بیش از یک هزار نفر از آنان جانیاز، رزمنده، ایثارگر و یا از خانواده های معزز شهدا هستند.
پایان پیام/
 

کد خبر 70139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha