طرح آرامش بهاری در جوار ۱۵ بقاع متبرکه کردستان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کردستان از برگزاری طرح آرامش بهاری برای هفتمین سال متوالی در جوار ۱۵ بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز (۲۸ اسفند) در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه های استان در سنندج  اظهار کرد: طرح آرامش بهاری برای هفتمین سال در جوار 15 بقاع متبرکه و امامزاده استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

 

وی بابیان اینکه طرح آرامش بهاری در دو مرحله در کردستان برگزار می شود، افزود: مرحله اول طرح آرامش بهاری از 28 اسفند جاری آغاز و تا 5 فروردین سال ۹۷ ادامه دارد و مرحله دوم آن نیز از 6 فروردین تا 15 فروردین سال 97 در سراسر استان برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول با ذاشاره به وجود ۷۴ بقاع متبرکه و 34 امامزاده در استان افزود: طرح آرامش بهاری در سنندج  در امامزادگان هاجر خاتون، پیر عمر، پیر محمد و قرآن نگل  و قدمگاه خضر زنده و در شهرستان بیجار در امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد پیرتاج، حمزه عرب، عقیل، سید فروغ الدین و بقيه آیت الله فاضل گروسی و در شهرستان قروه در امامزادگان هاجر و سارا سید جلال الدین و یدابوطالب برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: یکی از برنامه های جانبی طرح آرامش بهاری برپایی خیمه های معرفت که در این خیمه ها غرفه های مختلفی از جمله پاسخگویی به شبهات مسائل دینی جوانان و نوجوانان توسط روحانیون مستقر، مشاوره برای وقف های جدید و غیره برپاست.

 

وی افزود: تقویت باورهای دینی و فرهنگی و بهره برداری مطلوب از فضای امامزادگان بقاع متبرکه از اهداف برگزاری این طرح آرامش بهاری است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: همچنین شناساندن امامزادگان و معرفت بقاع متبرکه به مسافران و زائران نوروزی از دیگر اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری است.

کد خبر 696808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha