هدف از راهپیمایی «بازگشت»، احیای اعتبار مسئله فلسطین است

خبرگزاری شبستان:گروه های ملی و اسلامی تاکید کردند که راهپیمایی گسترده بازگشت با هدف احیای اعتبار و جایگاه مساله فلسطین به عنوان یک هدف مهم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین ،گروه های ملی و اسلامی تاکید کردند که راهپیمایی گسترده بازگشت با هدف احیای اعتبار و جایگاه مساله فلسطین به عنوان یک هدف مهم برگزار می شود.

«داود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی ضمن اشاره به این مطلب، گفت که هدف از برپایی این راهپیمایی تاکید بر پایبندی ملت فلسطین به حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان در سایه توطئه های آمریکا و اسرائیل برای حذف آرمان فلسطین از طریق طرح موسوم به معامله قرن است.

وی یاد آور شد: راهپیمایی بازگشت بخشی از مقاومت و مبارزات ملت فلسطین علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی به شمار می رود.

وی تاکید کرد که این راهپیمایی یک فعالیت موسمی نیست، بلکه یک تحرک مستمر است که ادامه خواهد داشت و از سی ام ماه جاری آغاز می شود و تا زمان تحقق تمامی اهداف و آرمان های ملت فلسطین ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین تاکید کرد که راهپیمایی بازگشت به منظور تحقق بخشیدن به دو هدف مهم برگزار می شود، یکی رساندن پیام فلسطینیان ساکن نوار غزه مبنی بر مخالفت شان با محاصره این منطقه از 12 سال پیش است.

ابوظریفه تصریح کرد که هدف دیگر از برگزاری این راهپیمایی مقابله با معامله قرن، حراست از حقوق حقه ملت فلسطین،احیای اعتبار مساله فلسطین و حفظ تداوم و پویایی فعالیت های مبارزاتی و مقاومتی می باشد.

ابوظریفه تاکید کرد که از مجامع جهانی خواسته می شود رژیم صهیونیستی را برای لغو این محاصره تحت فشار قرار دهند.

وی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا به اقدامات مجازاتی خود علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه پایان بخشد.

از سوی دیگر، یک رهبر کمیته ابتکار ملی فلسطین گفت که راهپیمایی بازگشت حامل پیام هایی روشن به مجامع جهانی و دولت آمریکا است و آن اینکه ملت فلسطین هرگز راهکارهای جزیی را نخواهد پذیرفت.

نبیل دیاب یادآور شد: راهپیمایی بازگشت تمامی توطئه های دشمنان در زمینه حذف آرمان فلسطین را خنثی خواهد کرد.

از سوی دیگر، سخنگوی جنبش آزادگان فلسطین گفت که راهپیمایی بازگشت در حقیقت رفراندم سراسری در مورد میزان پایبندی ملت فلسطین در داخل وخارج به حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان است.

یاسر خلف تصریح کرد که راهپیمایی بازگشت بخشی از مقاومت اشغالگران صهیونیست به شمارمی رود.

کد خبر 696805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha